معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: واحدهای تولیدی استان با تمام ظرفیت اقلام بهداشتی ، ضدعفونی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تولید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ارژنگ عزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته اقتصادی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و تنظیم بازار استان، اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده قرار است از ظرفیت واحد‌های تولیدی استان برای تامین و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی نهایت بهره برداری شود.

او بیان کرد: در همین راستا توزیع الکل سفید واحد تولیدی الکل طبی آذربایجان از روز چهارشنبه بصورت فله در ظروف ۱۰ و ۲۰ لیتری آغاز شده و از روز شنبه این واحد و واحد تولیدی دیگر این محصول را در شیشه‌های یک لیتری بسته بندی و به مراکز پخش تحویل خواهند داد.

او ادامه داد: یک واحد تولیدی ماسک ۳ لایه نیز با همکاری اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی اعلام آمادگی کرده با تولید سه‌شیفته روزانه ۱۰ هزار ماسک به قیمت ۴۰۰ تومان در اختیار شبکه توزیع قرار دهد.

عزیزی افزود: همچنین یکی دیگر از واحد‌های تولیدی استان آمادگی خود را برای تولید روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن آنتی سپتیک بر پایه مس و TEA برای ضدعفونی اماکن عمومی اعلام داشته که بعد از کنترل آنالیز آن و تایید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بازار عرضه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در رابطه با تامین اقلام بهداشتی از سایر کانال‌ها هم گفت: سه هزار لیتر الکل بسته‌بندی و ۱۰ هزار لیتر انواع مایع ضدعفونی کننده از محل اموال تملیکی نیز از روز پنجشنبه در اختیار مراکز پخش و داروخانه‌ها قرار گرفته که واحد بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بر فرآیند توزیع نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
کی وکجا ماسک تهیه کنیم لطفا به همه جای شهرستان ها ماسک وضد عفونی کننده ارسال کنید