اختصاص مقام دوم شترداری خراسان رضوی به بردسکن

فرماندار بردسکن گفت: این شهرستان با دارا بودن ۳ هزار ۵۰۰ نفر شتر مقام دوم خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

اختصاص مقام دوم شترداری خراسان رضوی به بردسکنبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی شاکری فرماندار بردسکن در بازدید از واحد پرواربندی شتر در روستای خمی از توابع بخش مرکزی این شهرستان گفت: بردسکن با تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، مقام دوم را به لحاظ تعداد نفرات شتر در استان دارا است و از این تعداد ۶۰ درصد آن داشتی می‌باشند که به همین منظور ۲۵۰ خانوار در حوزه شترداری فعالیت می‌کنند.
 
او با بیان اینکه توانمند سازی جامعه روستایی از راهبرد‌های دولت است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مسئولان نظام ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است که امروز با توجه به بارندگی‌های امسال در منطقه کوهپایه بردسکن رونق اقتصادی بهبود یافته است و شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها هستیم.

فرماندار بردسکن گفت: اگر چه فعالیت شترداری در این شهرستان در مناطق کویری می‌باشد، ولی با مطالعات انجام شده و کار کارشناسی در مناطق کوهپایه‌ای هم با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که دارد می‌توان فعالیت شترداری را نیز انجام داد.

شاکری ضمن تقدیر از سید حسن حسینی در ایجاد واحد ۲۰ نفری پرواربندی شتر در این منطقه، افزود: حمایت مدیریت عالی شهرستان از صاحبان سرمایه در تمامی حوزه‌ها داریم، از سید حسن حسینی که چندین سال در تهران زندگی کرده، امروز به دیار و زادگاه خود برگشته است و در حوزه اشتغال زایی و رونق تولید گام برداشته است.

سید حسن حسینی این دامدار فعال در حرفه شترداری گفت: با مشورتی که از کارشناسان جهادکشاورزی داشتم اقدام به راه اندازی یک واحد شتر داری ۲۰ نفره در روستای خمی زادگاه خود کردم، در فاز اول این تعداد نفر شتر پرواربندی را با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار ایجاد کرده و در صورتی که مشکل زمین این مجموعه مرتفع شود یک مجتمع دامپروری ۱۰۰ نفری شتر را ایجاد خواهم کرد.

انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.