مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: پتروشیمی مهاباد ۱۰۰ لیتر محلول گندزدایی به مرکز بهداشت اهدا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،امیر بهزاد  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد گفت: شرکت پتروشیمی مهاباد ۱۰۰ لیتر آب ژاول پنج درصد برای گندزدایی سطوح به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اهدا کرد. 

او افزود: این محموله برای استفاده و گندزدایی سطوح مختلف نیاز به رقیق شدن دارد و از آن بیش از پنج هزار لیتر ماده ضدعفونی ژاول با درصد خلوص قابل استفاده تهیه می‌شود.

بهزاد گفت: اکیپ‌های شبکه بهداشت و درمان ضمن رقیق کردن این ماده آن را همراه با آموزش‌های صحیح ضدغفونی کردن سطوح، در اختیار شهروندان و پرسنل خدماتی مکان‌های عمومی برای گندزدایی قرار می‌دهند.

او اضافه کرد: این ماده ضدعفونی با اولویت در مساجد، پایانه‌های مسافربری و ترمینال، مدارس و مکان‌های عمومی و پرتردد توزیع می‌شود و قبل از آن نیز آموزش لازم برای نحوه استفاده و گندزدایی توسط مأموران بهداشت محیط ارائه خواهد شد.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان مهاباد، ضمن قدردانی از اشخاص و شرکت‌هایی که به صورت داوطلبانه به اهدای اقلام و مواد ضدعفونی اقدام می‌کنند، به آنان توصیه کرد قبل از توزیع مواد، شبکه بهداشت و درمان و بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه را برای نظارت و تأیید مطلع کنند.

بهزاد، به شهروان توصیه کرد: نظافت و گندزدایی دستگیره‌های در، نرده پله‌ها و سرویس‌های بهداشتی و سایر سطوح مانند کف اتاق ها، راهروها، سالن و سطوحی که دست با آن‌ها در تماس است را فراموش نکنند.

او با بیان اینکه بهترین روش برای مقابله با ویروس کرونا رعایت نکات بهداشت فردی است، عنوان کرد: کنترل و جلوگیری از شیوع این ویروس نیاز به عزم ملی و همگانی شهروندان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.