رییس حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری با بیش از ۹ هزار پرونده تخلفات صنفی و خدماتی نسبت به سال گذشته رشد ۲۵ درصدی داشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،اکبر رسولی جمهور رییس حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت : پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال از ۱۰ هزار پرونده تخلف نیز عبور بکنیم.

او گفت : تخلفات اقتصادی شامل حدود ۵۰ بند از جمله کشف کالای قاچاق، گرانفروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه، صادر نکردن فاکتور و ... می‌شود.

او در خصوص بازرسی‌های اصناف مختلف گفت: آن‌ها فقط به صنوف خودشان ورود می‌کنند، اما ما به واحد‌های غیرصنفی و خدماتی نیز ورود می‌کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

۲۸۰ پرونده قاچاق در کرمانشاه

رییس حوزه بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت کالا‌های قاچاق در استان نیز گفت: مبارزه اجناس قاچاق داخل مغازه‌ها کار بسیار سختی است، اما در مجموع از ابتدای سال ۲۸۰ پرونده قاچاق ایجاد شده است.

رسولی در خصوص سرنوشت کالا‌های قاچاق مکشوفه نیز توضیح داد که طبق قانون قاضی شعبه می‌تواند بین ۲ تا ۶ برابر ارزش کالای قاچاق جریمه بنویسد؛ ضمن اینکه خود کالای قاچاق ضبط و به انبار اموال تملیکی منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: برای کالا‌های بالای یک میلیون تومان ارزش، طی نامه‌ای از گمرگ در تعیین نرخ کمک خواسته می‌شود و زیر یک میلیون تومان توسط تعزیرات انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص نحوه کشف کالا‌های قاچاق نیز گفت: این کار با همکاری اداره کشف کالای قاچاق پلیس آگاهی انجام می‌شود.

طرح شناسه دار کردن کالا‌ها

این مقام مسوول شناسه دار کردن کالا‌های داخل مغازه‌ها را راهکار تازه برای مقابله با پدیده قاچاق عنوان کرد و افزود: تمام کالا‌ها چه وارداتی و چه تولید داخل مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی- بهداشتی و ... باید هولگرام مخصوص داشته باشند و شروع کار با لوازم خانگی بوده است.

هرچند به گفته رسولی اجرایی شدن طرح شناسه دار شدن کالا‌ها کار بسیار سختی است.

آنگونه که وی اعلام کرد: کالا‌های قاچاق سهم بزرگی از بازار فعلی ما را دراختیار دارد و برخی از این کالا‌های قاچاق علاوه بر مشکلات اقتصادی می‌توانند مشکلات بهداشتی زیادی نیز داشته باشند نمونه اش هم پودر‌های بدنسازی قاچاق و نیز حجم زیاد لباس‌های دست دوم موسوم به تاناکوراست که وارد کشور می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.