رییس رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارداما نباید اضطراب این بیماری موج افراطی از استفاده از مواد شوینده را داشته باشد.

کرونا بیگلری رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: رعایت بهداشت فردی و بهداشت عمومی در کنترل بیماری بسیار اهمیت دارد اما نباید اضطراب این بیماری موج افراطی از استفاده از مواد شوینده را داشته باشد.

او گفت: باید یاد آوری مستمر برای رعایت نکات بهداشت فردی و بهداشت عمومی شستن دست ها  جلوگیری از پخش شدن عطسه صورت گیرد.

بیگلری با بیان اینکه ماسک به عنوان پیشگیری برای بیماران است نه افراد سالم، افزود: دستکش بسیار مهم است چون تماس با درب و دستگیره مکانهای عمومی آلوده می تواند بیماری را منتقل کند.

رییس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه اگر همه  رعایت کنند جامعه سالم خواهد ماند گفت: نباید به این بیماری  بی توجه باشیم رعایت بهداشت بسیار اهمیت دارد اما از طرفی نباید باعث اضطراب و  موج افراطی استفاده از مواد شوینده شود.

او  ادامه داد: خانم های خانه دار از مخلوط کردن وایتکس و جوهر نمک جدا خودداری کنند که اسیب های زیادی دارد و حتی می تواند موجب آسم مادام العمر شود.

بیگلری مهم ترین نکات برای پیشگیری از ویروس کرونا خودداری از حضور در اماکن شلوغ و غیرضروری جلوگیری از انتشار سرفه و عطسه  عنوان کرد و افزود: هر سرفه و عطسه  به معنی گرفتن کرونا ویروس نیست اما شرط احتیاط است که در منزل استراحت کنند چرا که ممکن است فرد دچار آلرژی یا بیماری های فصلی باشد.

او  با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد در صورت ابتلا  نیازی به مراجعه به بیمارستان ندارند گفت: تنها ۱۵ درصد گروه‌های پر خطر هستند که باید تحت مراقبت قرار بگیرند  که شامل سالمندان   افراد دارای بیماری‌های حاد تنفسی مانند برونشیت  یا نقص  سیستم ایمنی هستند.

بیگلری  افزود: از مصرف کورتون و دگزامتازون جدا پرهیز شود و از ملاقات بیماران تنفسی خودداری کنیم.

او  بیان کرد: این هفته و هفته آینده  بسیار سر نوشت ساز است چراکه دوره کمون بیماری سپری شده و ممکن است علائم در افرادی بروز کند  به همین دلیل  ماندن در خانه بسیار حایز اهمیت است  اگر کار ضروری نداریم در خانه بمانیم در اماکن پر تردد خودداری کنیم.

او گفت: هزینه های مراسم ترحیم صرف امورخیریه کنند و مانع از تجمعات زیاد  شوند مکان های شلوغ  پر خطر ترین مکان برای انتشار بیماری کرونا است.

بیگلری بیان کرد: هم چنین کارمندانی که با کامپیوتر کار می کنند از کامپیوتر شخصی استفاده  کنند و وسایل را ضدعفونی کنند.
 
به گفته این مقام مسئول فرد زمانی که  از منزل خارج می شود باید به نکات بهداشتی با دقت توجه کند با پدهای الکی دست ها را ضدعفونی  کنند و اولین کاری که در برگشت به خانه انجام می دهد شستن دست و صورت باشد.

او در پاسخ به این سوال که ایا لباس ها می تواند عامل انتشار ویروس باشد یا خیر گفت: ماندگاری  کرونا ویروس  بر لباس و پیراهن  به اندازه  ماندگاری  روی دستها  و سطوح  نیست  اما بهتر است افرادی که به بیرون از منزل می روند  لباس ها را  جدا  از سایر لباس ها قرار دهند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.