توکلی گفت: مهلت مجدد ثبت نام برای داوطلبان کنکور سراسری ۹۹ از فردا ۱۲ اسفند به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش آغاز می شود.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از مهلت مجدد برای ثبت نام کنکور سراسری سال ۹۹  خبر داد و اظهار کرد:  شرکت در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که از تاریخ  چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه ۹۸ از  طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز و در روز یکشنبه ۲۷ بهمن ۹۸ پایان پذیرفت.

او در ادامه گفت: به منظور همراهی با آن دسته از داوطلبان متقاضی که موفق به ثبت نام نشدند، مهلت مجدد برای ثبت نام در نظر گرفته شد. متقاضیان کنکور سراسری سال ۹۹ که در مهلت تعیین شده موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده یا به هر دلیل دیگری نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند، در مهلت مجدد ثبت‌نام از روز دوشنبه ۱۲ اسفند تا روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام اقدام کنند. همچنین  داوطلبانی که از پیش ثبت نام کرده اند می توانند در این مهلت نسبت به ویرایش اطلاعات خود در صورت نیاز اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار کرد: ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای پذیرش در رشته‌های با آزمون دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: آزمون تولیمو ۲۲ اسفند لغو شد


مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: بر اساس آمار اعلام شده تعداد یک میلیون و ۵۲ هزار و ۵۳۰ داوطلب نسبت به ثبت نام برای شرکت در این آزمون اقدام نموده اند.

لازم به ذکر است؛ تمام داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۹ باید واجد کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند. برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ داشتن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید یعنی نظام آموزشی ۶-۳-۳ در یکی از شاخه‌های نظری فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش، دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه، گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و مدرک کاردانی یا فوق دیپلم را دارا باشند.

مدارک تحصیلی باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ دریافت شود. کسانی که با مدارک کاردانی (پزشکی و غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. کسانی که ۲ مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی با دیپلمی که با گروه آموزشی مورد نظرشان هماهنگی دارد، ثبت نام کنند.

هر داوطلب بدون در نظرگرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی، نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و یا نظام آموزشی قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی می‌تواند بر اساس مندرجات جداول شماره ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ منحصرا در یکی از گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی ثبت نام و در آزمون آن شرکت کند.

هر دواطلب علاوه بر ثبت نام در گروه‌های آموزشی اصلی یعنی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی) در صورت تمایل می‌تواند در یکی از گروه‌های آموزشی هنر و یا زبان‌های خارجی و یا هر دو گروه آموزشی (هنر و زبان‌های خارجی) نیز ثبت نام نموده و در آزمون‌های گروه‌های آموزشی مذکور بر حسب مورد شرکت کنند.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ از روز دوشنبه ۹ تیر ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد؛ بنابراین داوطلبان ضرورت دارد از روی دوشنبه ۹ تیر لغایت ۱۱ تیر ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام کنند.

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۹۹ در نیمه دوم شهریور ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار