رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: به محض اطلاع از حضور مهاجران در استان بلافاصله در محل حاضر شده و اقدامات درخصوص غربالگری و آموزش آن‌ها را انجام دادند.

مهاجران به چهارمحال و بختیاری غربالگری شدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: به محض اطلاع از حضور مهاجران در استان، بلافاصله تیم‌های واکنش سریع با هماهنگی فرماندار در محل حاضر شده و اقدامات درخصوص غربالگری و آموزش آن‌ها را انجام دادند.

او افزود: از همه افرادی که با علائم شبیه کرونا در بیمارستان بستری شدند نمونه‌گیری انجام شده است.

جزایری اضافه کرد: کمپینی با عنوان «کرونا را شکست می‌دهیم» با هدف آموزش و ترویج فرهنگ خودمراقبتی در استان راه‌اندازی شد که ادارات مختلف به این کمپین پیوستند.

او ادامه داد: تاکنون پنج اطلاعیه از سوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا صادر شده است که در این راستا از صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی تقاضا داریم تا در نشر این اطلاعیه‌ها ستاد را همراهی نمایند.

جزایری گفت: ۱۰ خط تلفن همراه نیز در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه راه اندازی و کارشناسان مربوطه به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سؤالات مردم درخصوص کروناویروس می‌باشند.

او ادامه داد: در همین رابطه، طی روز‌های گذشته تاکنون بالغ‌بر ۸۰۰ تماس با این شماره‌ها گرفته شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: در ۱۰ مرکز به‌ صورت ۱۶ ساعته و رایگان به افرادی که احساس می‌کنند علائمی از بیماری کرونا دارند خدمت ارائه می‌شود و در صورت تشخیص احتمالی وجود این بیماری فرد به بیمارستان هاجر (س) جهت نمونه‌گیری ارجاع داده می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار