رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان هویزه پیش بینی کرد در سال زراعی جاری، ۷۰ هزار تن گندم و کلزا در ۳ مرکز خرید از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

غفله مرمضی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان هویزه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در سال زراعی گذشته تعاون روستایی هویزه موفق به خرید ۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان شد که با توجه به مشکلات سیل و بارندگی‌ها بخشی از گندم شهرستان با مشکل مواجه شد.

او افزود: پیش بینی ما برای خرید سال زراعی آینده در صورت رخ ندادن سیلاب رقمی معادل ۷۰ هزار تن است و امیدواریم بتوانیم در ۲ مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید کلزا به رقم مورد نظر دست یابیم.

مرمضی اظهار داشت: همچنین در سال زراعی گذشته موفق به خرید ۲۳۰ تن کلزا از کشاورزان شدیم و پیش بینی می‌شود این رقم در سال زراعی پیش رو با افزایش چشمگیری روبرو شود و بتوانیم یک هزار تن کلزا از کشاورزان خریداری نمائیم.

استان خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی، یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و تولید گندم و کلزا است که بخشی از آن به استان‌های همجوار و بخشی از آن به سایر کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.