مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از تولیدکنندگان از هفته جاری با تولید روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک، نیاز استان و استانهای همجوار را تامین می کند.

 ماسک  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،تورج شیرزادیان  گفت:قرار شد وزارت بهداشت بر اساس تعداد نمونه‌های مثبت ابتلاء به ویروس کرونا ماسک را در اختیار معاونت‌های غذا و دارو قرار دهد، اما تاکنون این سیاست به صورت شفاف به دانشگاه ابلاغ نشده است.

او با اشاره به صدور مجوز تولید ماسک برای دو شرکت تولیدی گفت: بر اساس اظهارات یکی از تولید کنندگان، دستگاهی خریداری شده که از هفته جاری با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار عدد ماسک در روز امکان فعالیت دارد که در این صورت ماسک مورد نیاز استان و استان‌های همجوار تأمین خواهد شد.

او افزود: دو خط تولیدی که مجوز برای آنها صادر شده هرکدام ظرفیت تولید روزانه ۲ هزار عدد ماسک را دارند که یکی ماسک پنج لایه و دیگری ماسک سه لایه تولید خواهند کرد. این ماسک‌ها برای تأمین نیاز مراکز درمانی است.

مدیر نظارت بر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: هر روز شماری ماسک میان مراکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

او افزود: تاکنون ۱۰۵ هزار ماسک جراحی، ۲ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک n95 و ۲۳۶ هزار دستکش نایلونی، ۲۰۰ هزار عدد دستکش لاتکس، یک هزار و ۳۰۰ عدد کیت و لباس حفاظت فردی، ۶۰۰ عینک، شیلد و محافظ، یک هزار و ۵۰۰ عدد مایع و اسپری ضدعفونی کننده و ۵۰ عدد تب سنج لیزری در قالب ملزومات مصرفی تجهیزات پزشکی افزون بر محلول‌های ضدعفونی میان مراکز درمانی استان کرمانشاه توزیع شده است.‌

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.