کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت : رعایت رژیم غذایی مناسب، توجه به مصرف بیشتر برخی خوراکی‌ها از ابتلای افراد به بیماری کرونا جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صفورا مقصودی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گفت : یکی از مواردی که افراد جامعه در برهه کنونی باید بیش از همیشه به آن توجه داشته باشند دریافت ویتامین ث است که برخی میوه‌ها مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش و ... منبع خوبی از این ویتامین هستند.

او گفت : مصرف پیاز خام، کدوحلوایی، کلم و تخم مرغ پخته شده نیز به شهروندان توصیه می‌شود، ضمن اینکه مصرف گردو و ادویه جاتی مانند زعفران و زردچوبه نیز به مقاوم سازی بدن کمک خوبی می‌کنند.

مقصودی گفت: در این روز‌ها که شاهد ورود بیماری کرونا به کشور هستیم مردم بهتر است روغن زیتون را در برنامه غذایی خود هنگام پخت و پز گنجانده و از مصرف کنجد نیز غافل نشوند.

این کارشناس ارشد تغذیه با بیان اینکه بدن انسان به پروتئین نیاز فراوانی دارد، گفت: خوراک عدسی و لوبیا و همچنین گوشت سفید و قرمز پخته شده می‌تواند پروتئین مورد نیاز را تامین کند.

او گفت: استفاده از مستمر از میوه جات و فرآورده‌های پروبیوتیکی و همچنین شکلات تلخ نیز بهتر است در برنامه غذایی روزانه افراد قرار گیرد.

مقصودی فر خواستار محدود شدن مصرف موادغذایی شیرین و حذف فست فود‌ها نظیر همبرگر، سوسیس و کالباس شد و گفت: بهتر است از مصرف انواع کنسروجات نیز خودداری شود.

این کارشناس تغذیه با توصیه نسبت به حذف مصرف روغن جامد، گفت: توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی بخصوص در این ایام مصرف انواع شیرینی جات مانند گز، سوهان، نقل و نبات و ... بسیار محدود یا به کلی حذف شود.

او گفت: سالمندان، کودکان، بانوان باردار و افرادی که ناراحتی‌های مانند قندخون، مشکلات ریوی و بیماری‌های کلیوی دارند باید بیشتر از دیگران به توصیه‌های گفته شده عمل کنند.

مقصودی فر با بیان اینکه افراد چاق نیز بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند، گفت: یادمان باشد که استرس و فشار‌های جسمی و روحی سیستم ایمنی را ضعیف و فرد را بیشتر در معرض ابتلا قرار می‌دهد.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.