ابرازه گفت:تا کنون ۶۱۰ نفر از این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند و هم اکنون ۷۲۵ نفر در مراکز درمانی ویژه کرونا بستری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، ابرازه قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم از افزایش روند مراجعه مردم به اورژانس بیمارستان‌ها در ساعات گذشته خبر داد و با اشاره به شناسایی ۱۲۷ بیمار مبتلا به کرونا در قم گفت: از تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ تا کنون حدود ۵ هزار نفر در قم به دلیل بیماری‌های حاد تنفسی به بیمارستان‌های کامکار، فرقانی، علی بن ابیطالب و امام رضا مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۳۲۵ نفر بستری شده اند.

ابرازه افزود: تا کنون ۶۱۰ نفر از این افراد با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند و هم اکنون ۷۲۵ نفر در مراکز درمانی ویژه کرونا بستری هستند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: تا کنون ۱۰۹ بیمار که ابتلای قطعی به کرونای آن‌ها ثابت شده در قم شناسایی شده اند که از این تعداد ۸۰ نفرشان مرخص شده اند و روزانه ۸ تا ۱۰ درصد از بیماران مشکوک به کرونا پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص می‌شوند.

ابرازه با بیان اینکه امروز صد هزار ماسک در بین داروخانه‌های استان توزیع شده است افزود: با اقدامات صورت گرفته از فردا کمبود ژل و محلول ضدعفونی کننده در سطح استان نخواهیم داشت.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه کلیه خدمات ارائه شده به بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا رایگان است، گفت: با توجه به روند صعودی موارد مشکوک به ویروس کرونا، ظرفیت چهار بیمارستان کامکار، فرقانی، امام رضا و علی ابن ابیطالب به زودی تکمیل می‌شود.

امروز همچنین با حکم وزیر بهداشت سیدرضا مرتضویان به عنوان نماینده تام الاختیار در مدیریت امور اجرایی بیماری کرونا در قم منصوب شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار