مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: طرح حد نگار یا کاداستر باید به عنوان زیر ساخت مهم توسعه پایدار، به طور کامل اجرا شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در نشست با فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی بیان کرد: حد نگار یا کاداستر یکی از زیر ساخت‌های مهم توسعه پایدار و از نیاز‌های اصلی جامعه است و لازم است همه دستگاه‌ها وظایف خود را در اجرای کامل این طرح و تثبیت مالکیت‌های خود انجام دهند.

او افزود: امروز که با پیچیدگی مراودات مواجه هستیم، به خوبی درک می‌کنیم اگر بخواهیم جامعه منظمی داشته باشیم بدون ثبت رسمی مالکیت‌ها و حمایت حاکمیت ممکن نیست.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر عنوان کرد: برای جلوگیری از هرگونه تعدی و تجاوز به اراضی ملی و عمومی و ایجاد شفافیت در اراضی کشور نیازمند توسعه کاداستر هستیم.

محوری، با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای تثبیت مالکیت‌های مشروع افراد، ادامه داد: امیدواریم با  بتوانیم با نقشه‌های کاداستر ارائه شده از سوی نیرو‌های مسلح،  تمام تصرفات این نیرو در استان مستندسازی شود.

او همچنین بر تشکیل کارگروهی برای پیگیری مسائل ثبتی نیروی دریایی سپاه و پیگیری امور از سوی نماینده وزارت دفاع و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد.

سردار رمضان زیراهی فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز همکاری و همیاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را برای سند دار کردن اراضی و املاک این نیرو خواستار شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.