معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست از تعطیلات اجباری مدارس برای جلوگیری از شیوع کرونا، برای آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان بهره بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به ورود مدارس ابتدایی استان به حوزه آموزش غیرحضوری در پی استمرار تعطیلی مدارس برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت : با بهره‌گیری از تجربه‌های جنگ، زلزله و سایر اتفاقاتی که مدارس استان را به سمت تعطیلی اجباری کشانده، توانسته‌ایم آموزش غیرحضوری را در مدارس استان شروع کنیم.

فضلی با بیان اینکه تعامل بین والدین و اولیای مدرسه می‌تواند نقش مهمی در استمرار آموزش به دانش‌آموزان در تعطیلات اجباری داشته باشد، گفت : مدیران و راهبران آموزشی مدارس از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی اقدام به تشکیل کانال و گروه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی استان به سرپرستی والدینشان کرده و از این طریق با دانش‌آموزان ارتباط گرفته و به آن‌ها آموزش داده و تکلیف می‌دهند که البته گا‌ها در همین فضا بازخورد‌های این آموزش‌ها و تکالیف را هم گرفته و از این طریق امر آموزش را استمرار می‌دهند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: به منظور عدالت آموزشی، برای دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار هم که دسترسی به این شیوه آموزش ندارند، از طریق شبکه آموزش یک سری تکالیف و کار‌ها در نظر گرفته شده است.

فضلی تعطیلات اجباری را فرصتی برای آموزش درس زندگی به دانش‌آموزان از سوی خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این تعطیلات اجباری فرصت بیشتری را برای بودن در کنار خانواده پیدا کرده و می‌توان از این فرصت برای آموزش راه و رسم زندگی کردن به آن‌ها بهره گرفت.

او یکی دیگر از تکالیف جالب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در این تعطیلات اجباری را همکاری و همراهی با خانواده در تهیه غذا، عبادت کردن، قرآن خواندن، کتاب خواندن و شعر خواندن عنوان کرد.

او افزود: تعطیلات اجباری مدارس همچنین فرصتی برای یادگیری مهارت‌هایی مثل کنترل استرس، رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط است.

او با بیان اینکه با همراهی خانواده‌ها در این تعطیلات اجباری خانه‌ها به یک مدرسه کوچک دوست داشتنی تبدیل خواهد شد، به دانش‌آموزان گفت: با خاطره نویسی از تعطیلات خود با کوله باری از خاطره به مدارس برگردند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.