معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : واکسیناسیون یک میلیون قطعه طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،شاهرخ یارویسی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : براساس برنامه ریزی انجام شده ۸۰ درصد طیور بومی استان در مناطقی که احتمال ابتلا به بیماری نیوکاسل وجود دارد واکسینه می شوند.

او با بیان اینکه واکسیناسیون طیور بومی به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت : روستاییان به منظور حفظ سلامت طیور خود می‌توانند از این خدمات به صورت رایگان بهره مند شوند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: قرار بود که این واکسیناسیون تا پایان اسفند ماه به اتمام برسد اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی مدت زمان آن تا پایان فروردین ماه ۹۹ تمدید شد.

حیدری هدف از اجرای طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را تلاش در جهت جلوگیری از انتقال بیماری از طیور بومی که مخزن‌ اصلی بیماری هستند به واحدهای صنعتی عنوان کرد و افزود: با توجه به خسارت‌زا بودن بیماری در واحدهای صنعتی و شناسایی چند کانون آن در کشور در سال جاری، امسال برای اولین بار واکسیناسیون طیور بومی در برنامه قرار گرفته و از سال آینده قرار است این واکسیناسیون در چهار مرحله برای طیور بومی انجام شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.