به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص آخرین مصوبات این وزارتخانه درباره تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: روزانه در ستادی که با مسئولان آموزش و پرورش تشکیل دادهایم آخرین وضعیت آموزش در مناطق مختلف کشور را بررسی میکنیم. مهمترین مأموریتی که امروز متوجه آموزش و پرورش در سراسر کشور است، اطمینان در به وجود نیامدن اختلال در بحث آموزش دانشآموزان است.
او افزود: آموزشهایی که با همکاری صداوسیما بر روی آنتن زنده برقرار کرده ایم، افزایش یافته و به ۸۴ نوبت در هفته ارتقا پیدا کرده است. با این وجود به نظر میرسد کافی نیست و نیازمند افزایش بودجه بندی زمانی تدریس بر آنتن سیما هستیم. قرار است شبکههای استانی در این امر کمک رسانی کنند تا آموزشهای لازم در اختیار خانوادهها و دانشآموزلن قرار گیرد.
او با اشاره به دستور العملی که روز گذشته در خصوص وظایف والدین، انجمن اولیا و مربیان و مدیران مدارس تبیین شد بیان کرد: همه معلمان و مدیران موظفند که از فراگیری غیرحضوری دروس توسط دانشآموزان اطمینان حاصل کنند.
او ادامه داد: شرایط استانها را با توجه به تقسیم بندی نقاط مختلف کشور که بین مسئولین و معاونان وزارت آموزش و پرورش انجام شده است، رصد میکنیم. البته که خود استانها ظرفیتهای خوبی داشتند و با ابتکار خود، فضای آموزشی مناسبی ایجاد کردند. این فعالیتها مجالی را برای مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کرده تا این وزارتخانه فصل نویی در کارنامه خود تحربه کند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوار هستیم هرچه سریعتر شاهد شکست کرونا باشیم و دانشآموزان را در کلاس درس ببینیم، اما هرچه این زمان طولانیتر شود باید مراقبت کنیم که در آموزش دانشآموزان اختلالی ایجاد نشود.
او با اشاره به جلسات متعددی که بین سازندگان کانالهای آموزشیِ شبکه الکترونیکی «رشد» و فضای اجتماعی برنامه «شاد» در چند روز اخیر برقرار شد، بیان کرد: بستر کار برای ارتباط بین دانشآموزان و مدارس فراهم است و امیدوارهستیم تا پایان هفته جاری، این شبکه هایارتباطی در اختیار مخاطبانِ هدف قرار گیرد.
حاجی میرزایى با بیان اینکه در این تعطیلات ممکن است بعضی مناطق محروم از شبکههای مجازی و بسترهاى آموزشى فراهم شده، به دلیل نبود اینترنت محروم باشند، مطرح کرد: هدف ما درجریان قرار دادن دانشآموزان سراسر کشور در این نوع فضای آموزشی غیرحضوری است و در حال تجربه روشهای متنوعی در این خصوص هستیم. شبکههای اجتماعی، مدرسه تلویزیونی و تکرار آن در آنتن شبکههای استانی، ارتباط تلفنی معلمان و دانش آموزان از جمله راههای ارتباطی است.
انتهاى پیام/