زالی گفت: شهروندان زباله‌ها و پسماند‌های خود را که شامل ماسک، دستکش و ... می‌شود را در مکان‌های عمومی و پر تردد رها نکنند.

فوری /عوارض خطرناک دستکش ها و ماسک های رها شده در خیابانعلیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت ملی مقابله با بیماری کرونا در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تردد مردم در مکان پرتردد استان تهران گفت: با توجه به جمعیت بالای تهران و استفاده فراوان از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توان اعلام کرد خطر انتشار ویروس کرونا به شدت بالا است، اما خوشبختانه با همراهی مردم و کاهش تردد‌های بین شهری غیرضروری این بیماری در حال کنترل است.
 
فرمانده ستاد مدیریت ملی مقابله با بیماری کرونا در تهران افزود: به طورکلی، ۵۰ درصد تردد ناوگان مترو و ۳۵ درصد تردد ناوگان اتوبوسرانی به حداقل رسیده است.
 
او افزود: خانواده‌ها باید توجه داشته باشند، دفن و دفع زباله‌های خانگی و زباله‌هایی شهری به نحو صحیح به سطل زباله انتقال داده شود، زیرا رعایت این موارد می‌تواند از انتشار این موارد جلوگیری به عمل آورد.
 
زالی یادآوری کرد: یکی از مهمترین مباحثی که این روز‌ها در سطح شهر شاهد بروز آن هستیم وجود پسماند‌های پراکنده در سطح معابر و محور خیابان‌های سطح شهر است، به طور کلی این موضوع می‌تواند مناطق را آلوده کند؛ لذا به تمامی مردم کشور توصیه می‌کنیم زباله‌ها و پسماند‌های خود را که شامل ماسک، دستکش و ... می‌شود را در مکان‌های عمومی و پر تردد رها نکنند، زیرا این موضوع علاوه بر آلودگی شهرمی تواند پاکسازی سطوح شهر توسط نیرو‌های شهرداری را هم با مشکل مواجه کند.
 
فرمانده ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تهران افزود: پسماند‌های پراکنده و نا ایمن رها شده در خیابان می‌تواند علاوه بر به خطر انداختن جان پرسنل شهرداری برای مردم جامعه نیز خطر آفرین باشد، لذا باید رفع این موضوع فرهنگ سازی را آغاز کنیم، زیرا همین موارد اندک و به ظاهر بی خطر می‌تواند جامعه را به سمت نابودی پیش ببرد.
 
زالی تاکید کرد: به طور کلی این بیماری و یا ویروس بحث تفننی و یا لوکس نیست، لذا مردم و افراد جامعه باید در علاوه بر رعایت بهداشت فردی و به بهداشت جامعه نیز توجه داشته باشند.
 
او تصریح کرد: از صدا و سیما خواستاریم برنامه‌های مهیج برای خانوداه‌ها، کودکان و همچنین نوجوانان در نظر بگیرد تا از تشنج وجود این ویروس کاسته شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار