به دنبال شیوع ویروس کرونا، نظارت‌های کارشناسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سروستان از نانوایی‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تشدید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فضلی کارشناس بهداشت محیط شبکه سروستان گفت: نظارت بر نانوایی ها، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و دکه‌های عرضه قلیان تشدید گرفته و یک چایخانه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی تعطیل شد.

او، بیان کرد: به دنبال شیوع ویروس کرونا، سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و نانوایی‌ها از دغدغه‌های بخش بهداشت و درمان است که با آموزش‌های مداوم تلاش می‌ شود سطح آگاهی عمومی را برای پیشگیری و مقابله با این بیماری بالا ببریم.

فضلی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا استفاده از قلیان است، تصریح کرد: ویروس از راه قطرات تنفسی به محفظه آب قلیان منتقل شده و زنده می‌ماند و هنگامی که نفر بعدی اقدام به استفاده از همان قلیان می‌کند در خطر ابتلا به ویروس قرار می‌گیرد، نکته بسیار مهم این است که تعویض سر قلیان هیچ نقشی در جلوگیری از انتقال بیماری ندارد.

کارشناس بهداشت محیط شبکه سروستان با بیان اینکه مدیریت پیشگیرانه تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا است، افزود: کارکنان بهداشت محیط شبکه باید هنگام بازرسی‌های گسترده، آموزش‌های لازم نظیر خودداری از دریافت وجه نقد از سوی نانوایی‌ها و مشخص کردن یک نفر برای دریافت وجه و یا استفاده از دستگاه کارتخوان، آموزش نحوه استفاده وسایل حفاظت فردی و نحوه استفاده از مواد ضدعفونی سطح به ویژه دستگاه‌های کارتخوان، الزام رستوران‌ها و کبابی‌ها به فروش مواد غذایی به صورت بیرون بر و خودداری از صرف غذا در این اماکن و رعایت فاصله دست کم یک متر با مشتریان را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار