سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:تا پایان هفته ماسک‌های پارچه‌ای وارد بازار می‌شود و ابتدا به نیروهای خدماتی داده می‌‌شود و به مرور در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به رفع مشکل کمبود محلول‌های ضدعفونی کننده، اظهار داشت: تا کنون روزانه به هر داروخانه ۵۰ تا ۱۰۰ محلول و ژل ضدعفونی به طور سهمیه داده می‌شد که با تقاضای زیاد مردم به سرعت این مواد در داروخانه‌ها به اتمام می‌رسید.

او افزود: با همکاری استانداری و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، زمینه تهیه الکل مورد نیاز برای تهیه محلول و ژل ضدعفونی کننده فراهم شده و در هفته جاری ۵ شرکت بهداشتی الکل مورد نیازشان تامین می‌شود و به زودی برای پاسخگویی به نیاز‌های مردم تولید انجام خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه معضل کمبود ماسک هم به زودی مرتفع می‌شود، گفت: علاوه بر ارسال ماسک‌های تولیدی از تهران به اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با همکاری سازمان صمت پارچه‌هایی توسط معاونت غذا و دارو تائید و انجمن دوزندگان اقدام به دوخت ماسک‌های پارچه‌ای کردند.

او تصریح کرد: ماسک‌های پارچه‌ای بعد از ضد عفونی در اختیار مردم قرار داده می‌شود و افراد می‌توانند به فراخور نیاز چند بار استفاده کنند و سپس در پایان روز به مدت ۱۵ دقیقه در آب جوش بجوشانند، این ماسک‌ها علاوه بر جوشاندن قابلیت اتو کشیدن دارند و به راحتی می‌توان دوباره مصرف کرد.

نجیمی ادامه داد: تا پایان هفته ماسک‌های پارچه‌ای وارد بازار می‌شود و ابتدا به نیرو‌های خدماتی داده می‌شود و به مرور در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.