مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۸) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف لوازم بهداشتی احتکار شده در رشت و فومن

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۱۹۴ هزار و ۷۳۶ عدد لوازم بهداشتی احتکار شده به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان‎های رشت و فومن خبر داد.

او افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار لوازم بهداشتی در شهرستان‌‎های رشت و فومن، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گیلان اظهار داشت: کارآگاهان با انجام تحقیقات نامحسوس و اطمینان از صحت موضوع دریافتند افرادی در شهرستان‌های رشت و فومن ضمن احتکار لوازم بهداشتی، قصد دارند این وسایل را با چند برابر قیمت به مردم بفروشند.

سردار ملکی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی با تلاش‌های شبانه روزی ۳ انبار احتکار لوازم بهداشتی در رشت و یک انبار را در شهرستان فومن شناسایی کردند، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از هماهنگی قضایی به همراه نمایندگان تعزیرات حکومتی به محل‌های مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: در بازرسی از این مکان‌ها، ۱۲۹ هزار عدد دستکش، هزار و ۲۲۴ عدد ماسک خارجی، ۵۷ هزار عدد پنبه الکلی و ۷ هزار و ۵۱۲ عدد محلول ضدعفونی کننده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اعلام اینکه در این راستا ۴ متهم دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی اقلام کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سردار ملکی با اشاره به برخورد بدون اغماض پلیس با احتکار کنندگان از شهروندان خواست: ضمن هوشیاری، هرگونه اقدام افراد فرصت طلب مبنی بر احتکار را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف لوازم بهداشتی احتکار شده در لاهیجان

سرهنگ قاسم جانعلی‌پور، فرمانده انتظامی لاهیجان نیز از کشف لوازم بهداشتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد و گفت: در خصوص احتمال احتکار و گرانفروشی لوازم بهداشتی در سطح شهرستان لاهیجان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد یک واحد صنفی اقدام به احتکار اقلام بهداشتی کرده است، افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی به همراه نماینده اداره بهداشت با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامی لاهیجان اظهار داشت: در بازرسی از این مکان یک هزار و ۲۰۰ عدد دستکش و ۲۰۰ عدد ماسک احتکار شده کشف و متهم ۳۰ ساله به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

سرهنگ جانعلی پور با بیان اینکه با دستور قضایی، اقلام کشف شده در بین مردم توزیع شده است، تصریح کرد: طرح برخورد با محتکران و گرانفروشان لوازم بهداشتی با شدت هرچه بیشتر ادامه دارد و مردم نیز هرگونه مورد مشابه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.