فرمانده قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش در غرب کشور گفت : قرارگاه جهادی بهداشت زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور مقابله با بیماری کرونا در استان‌های غربی تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیر سرتیپ دوم آریانفر فرمانده قرارگاه عملیاتی نیروی زمینی ارتش در غرب کشور گفت : ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از شیوع بیماری کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی بهداشت زیستی در سطح یگان‌های تابعه کرد که پیرو آن این قرارگاه در غرب کشور نیز تشکیل شد.

او با بیان اینکه یگان‌های جنگ‌های نوین ارتش به منظور مقابله با بیماری کرونا پایگاه هستند، گفت : این یگان‌ها پس از شیوع بیماری کرونا در آماده باش صد درصد قرار گرفتند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: باتوجه به اینکه تعداد بسیاری از نیرو‌های وارده در پادگان‌ها در حال خدمت رسانی به مردم هستند ضدعفونی این پادگان‌ها توسط یگان‌های جنگ‌های نوین به صورت مستمر در دستور کار است.

آریانفر با بیان اینکه این یگان‌ها به منظور کمک به دانشگاه علوم پزشکی نیز آمادگی صددرصد دارند، گفت: در صورتی که در هر منطقه‌ای نیاز به امداد رسانی و اقدام فوری برای مقابله با کرونا احساس شود یگان‌های جنگ‌های نوین به سرعت و منطقه اعزام خواهند شد.

او با بیان اینکه سلامت محیط پادگان و سربازان مدام رصد می‌شود، گفت: به منظور کاهش ریسک تعداد نشست‌ها و اجتماعات غیرضروری و کلاس‌های آموزشی که ضرورت چندانی ندارند در این ایام تعطیل شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور افزود: تمام ورود و خروج به پادگان‌ها و مراکز تحت نظارت ارتش با کمک تب سنج‌های لیزری و متخصصان پزشکی پایش می‌شوند تا از بروز هرگونه خطر جلوگیری شود.

آریانفر گفت: همچنین در این ایام تمام تالارها، بوفه‌ها و مراکز توزیع غذا و خوراکی در سطح پادگان‌ها تعطیل شده‌اند.

او به فعالیت‌های ارتش به منظور ضدعفونی مناطق شهری اشاره کرد و گفت: تیم‌های مختلفی از ارتش با همکاری شهرداری‌ها در راستای ضدعفونی اماکن عمومی سطح معابر دست به کار شدند و اکنون محله به محله در حال ضدعفونی هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور به ورود یکی از یگان‌های تابع در زمینه تهیه ماسک اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه تیپ ۷۱پادگان ابوذر دارای یک کارگاه خیاطی است با همت فرماندهی نزاجا تعداد ۲۰ دستگاه چرخ خیاطی به آن واگذار شد تا برای تولید ماسک‌های بهداشتی اقدام کند.

آریانفر افزود: این کارگاه خیاطی برای تامین و امرار معاش خانواده‌های پرسنل ارتش با به کارگیری همسران کارکنان در پادگان ابوذر راه اندازی شده بود و تولید اولیه آن ملحفه و رویه متکا است و هم اکنون ۲۴ نفر در آن فعالیت دارند.

او با بیان اینکه ماسک‌های تولید شده توسط تیپ ۷۱ ارتش توانسته تاییدیه پزشکان را بگیرد، گفت: با توجه به کمبود ماسک در بازار و برای کمک به مردم و مسوولان برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا روزانه یک هزار قطعه ماسک بهداشتی محکم‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه‌های بازار را تولید و در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.