استاندار سمنان:

حفاظت از منابع طبیعی، جهاد در مسیر توسعه است

علیرضا آشناگر گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل‌های فعلی و آتی کشور به شمار می‌آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع‌طبیعی در پیامی گفت: منابع طبیعی به عنوان بستر و تکیه‌گاه اصلی فعالیت‌های کشاورزی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و صنعتی هر کشور در دنیای امروز شناخته شده و همه باید برای حفظ این منابع کوشا بوده و مشارکت کنند.

او در این پیام افزود: منابع طبیعی تجدیدشونده به عنوان بخشی از انفال در تعاریف اسلامی به مثابه اصلی‌ترین و ریشه دارترین امر برای استمرار حیات انسان و بقای کره خاکی و پشتوانه محیط زیست در برنامه‌ریزی‌ها مطرح است و مورد توجه جدی قرار دارد.

استاندار سمنان در ادامه این پیام گفت: بدون تردید منابع طبیعی همواره به منزله زیربنای توسعه، نقش اساسی داشته و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه قرار گیرد.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: حفظ و حراست از منابع و مواهب طبیعی به عنوان نعمت بیکران الهی یک اصل اسلامی و انسانی است که توجه و دقت نظر همه اقشار جامعه را می‌طلبد.

آشناگر در این پیام تاکید کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به عنوان جهادی عظیم در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل‌های فعلی و آتی کشور به شمار می‌آید و از تقدس و ارزش والایی برخوردار است و با عنایت به اهمیت پایداری عرصه‌های طبیعی، از همه مردم شریف، متدین و فهیم استان سمنان دعوت می‌شود در هفته منابع طبیعی به عنوان یک اقدام ملی خداپسندانه به امر توسعه پوشش گیاهی و درختکاری همت گماشته و در این روز‌های پایانی سال و در آستانه فصل بهار و تجدید حیات دوباره طبیعت، دیگران را نیز در امر کاشت درخت مشوق باشند.

استاندار سمنان تاکید کرد: مشارکت مردمی در کاشت نهال و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی امسال پررنگ‌تر از همیشه باشد.

انتهای پیام / ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.