رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در قالب طرح ملی، تمام خانواده‌ها از سوی پزشک خانواده شان مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان در دومین جلسه ستاد شهرستانی مقابله با شیوع کرونا ویروس، اظهار داشت: پیشگیری مهمترین کار در مقابله با کرونا ویروس است که در این راستا تمامی مسافرین در مبادی ورودی شهر جهرم مورد طب سنجی و غربالگری قرار می‌گیرند.

رحمانیان افزود: ایستگاه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در مبادی ورودی شهر برپا شده است که برای مسافرین غربالگری مانند طب سنجی توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه انجام می‌شود. همچنین تمامی وسایل نقلی بین شهری مانند اتوبوس‌ها و ماشین‌های مسافر بری گند زدایی می‌شود.

او گفت: همچنین گند زدایی مکان‌های عمومی در سطح شهر، چون پایانه مسافر بری، فرودگاه، پارک ها، مراکز بهداشتی و درمانی توسط کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه و با همکاری دیگر ارگان‌های شهرستان انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اجرای طرح ملی پیگیری موارد مشکوک به کرونا ویروس توسط پزشکان خانواده گفت: از فردا ۱۵ اسفند ماه ۹۸ این طرح بصورت ملی اجرا می‌شود. به این صورت که هر خانواده تحت پوشش تماس پزشک خانواده خود قرار می‌گیرد.

رحمانیان با اشاره به ارسال نمونه بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان جهرم گفت: تاکنون برای ۱۰ نفر از بیماران مشکوک به ویروس کرونا نمونه ارسال شده است.

قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه هم گفت: در بیمارستان پیمانیه جهرم بخشی جدا با ورودی مجزا برای بیماران مبتلا به کرونا ویروس در نظر گرفته شده است. این بخش دارای ۵۶ تخت بستری و ۱۱ تخت آی سی یو است. اکنون بیماران مشکوک به کرونا با تمام تجهیزات کامل در این بخش بستری اند.

او بیان کرد: با توجه به شیوع گسترده این بیماری و انتقال سریع آن، احتیاطا برای پشتیبانی ۱۰۰ تخت بستری دیگر برای بیماران کرونایی در بیمارستان پیمانیه و ۵۰ تخت بستری دیگر نیز در بیمارستان مطهری جهرم در نظر گرفته شده است.

به گفته بمانا در این مقطع حساس تمام عمل‌های الکتیو (غیر اورژانس) به زمان دیگر موکول شده است، اما همچنان بیماران اورژانسی در بخش اتفاقات بیمارستان پیمانیه ویزیت و بستری می‌شوند.

او افزود: همچنین برای جلوگیری از تجمع افراد در کلینیک‌های جهرم، ویزیت متخصص عفونی و داخلی به درمانگاه شماره ۴ واقع در ابتدای خیابان، ولی عصر و ویزیت متخصص اطفال به درمانگاه الغدیر واقع در بلوار مادر انتقال یافته است.

بمانا با اشاره به انتقال بیماران مشکوک به کرونا ویروس از طریق اورژانس‌های پیش بیمارستانی گفت: ۱۲ آمبولانس مجهز به دستگاه تنفسی و یک آمبولانس دوکابینه با تجهیزات کامل برای انتقال بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار