ناآشنا بودن با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌تواند آسیب‌هایی را برای جامعه و خانواده‌ها به بار آورد.

داود تراب پور کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی در مقابل کرونا، اظهار کرد: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای بی شمار، معایبی نیز به همراه دارند.

او با بیان اینکه آشنایی نداشتن کامل با این فضا، می‌تواند آسیب‌هایی را برای جامعه و خانواده‌ها به بار آورد، تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن و نظارت ناکافی گاهی می‌توانند به شدت خطرناک باشند.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس اضافه کرد: گاهی اخبار نادرست و درست پخش شده در شبکه‌های اجتماعی استرس و ناراحتی‌های روحی ایجاد می‌کند که آسیب‌های آن می‌تواند از خود معضل و مشکل اصلی هم خطرناک‌تر باشد.

داود تراب پور بیان کرد: در مشکل پیش رو که انتشار ویروس کرونا است شاهد انتشار تصاویر و اخبار ناگواری هستیم که شاید با هدف انگیزه پیشگیری منتشر شوند، اما باعث ایجاد ترس و تنش در جامعه می‌شوند که حتی کودکان را درگیر می‌کند که گاهی اثر مخرب این ترس روی کودکان بسیار خطرناک‌تر از خود بیماری است.

کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه فارس به همه فعالان مجازی در این برهه، توصیه کرد: استفاده از ظرفیت این فضا در جهت ایجاد امید و انرژی مثبت در جامعه و افزایش همدلی ملت و شهروندان است.

او اظهار امیدواری کرد: که همه بتوانیم از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی در جهت خدمت به کشور و هموطنان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار