معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: سلامتی مردم برای ما در اولویت است و به همین دلیل قرار نیست مثل سال های گذشته پذیرش گردشگر داشته باشیم.

ورود گردشگر به استان اصفهان در نوروز ممنوع شددرخشان، معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در رابطه با اعلام استانداری اصفهان مبنی بر ممنوعیت سفر به این استان در ایام نوروز گفت: در استان اصفهان مانند تمامی استان‌ها ستادی با نام ستاد هماهنگی خدمات سفر را داریم که در چهار ماه گذشته تمام تلاش دستگاه‌های عضو این ستاد بر برگزاری نوروز باشکوهی بوده است.

او افزود: با توجه به حوادث اخیر و شیوع ویروس کرونا، سلامتی مردم برای ما در اولویت است و به همین دلیل قرار نیست در هیچ استانی مثل سال‌های گذشته سفر داشته باشیم.

درخشان در مورد تصمیمات شورای تامین یکی از شهرستان‌های اصفهان در خصوص سفر‌های گردشگران اظهار کرد: شورای تامین شهرستان خور و بیابانک تصمیم گرفته است تا ۱۵ فروردین گردشگری به این شهرستان وارد نشود. به این دلیل که امکانات به اندازه حجم گردشگری که تردد می‌شود نیست و در حوزه بهداشت و درمان شرایط پذیرایی از گردشگران وجود ندارد.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان یادآور شد: سفر به استان اصفهان باید لغو شود. البته منظور ما از سفر این نیست که اگر شما به عنوان یک شهروند از اصفهان به شهر دیگری بروید و برگردید مشکلی برای شما به وجود بیاید.
 
تلاش ما این است که مسافرت‌های بی رویه را کنترل کنیم تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود. مسئله‌ای که استاندار اصفهان به آن اشاره کرده است نیز به این صورت است.

او درباره هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی در خصوص کنترل ورود و خروج‌ها به اصفهان گفت: یکی از اعضای دائمی در ستاد سفر، نماینده نیروی انتظامی است. سردار معصوم بیگی و نمایندگان ایشان و همچنین نمایندگان دستگاه‌های دخیل در این امر به طور دائم در جلسات حضور دارند و این مسئله با همکاری کامل نهاد‌ها کنترل می‌شود.

درخشان در پایان در باره تعطیلی یا تغییر ساعات کاری در ابنیه تاریخی خاطرنشان کرد: ساعات کاری ابنیه تاریخی کمتر شده و حتی در شهرستان کاشان به دلیل وخامت اوضاع، این مراکز به صورت کلی تعطیل شده اند.
 
مسائل بهداشتی مرتباً در مراکزی که به فعالیت خود ادامه می‌دهند به طور کامل رعایت می‌شوند و ضدعفونی‌های لازم انجام می‌گردد.
 
البته باید اشاره کرد که اگر مسئولین حوزه بهداشت و سلامت استان به ما مسئله‌ای در خصوص تعطیلی یا تغییر ساعت را اعلام کنند، ما آمادگی انجام هرگونه همکاری با این مسئولین را خواهیم داشت.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار