جنگنده‌های آمریکایی امروز برای نخستین بار پس از امضای توافق صلح با طالبان، نقاطی از کشور افغانستان را بمباران کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان اعلام کردند از امروز عملیات‌های نظامی خود را پس از ۱۱ روز توقف در این کشور آغاز می‌کنند.

سونی لجت، سخنگوی نیرو‌های آمریکا در افغانستان در حساب توئیتری خود نوشت جنگنده‌های آمریکا حمله هوایی را چهارشنبه در استان ناحیه بحرالسراج در جنوب استان هلمند علیه نیرو‌های طالبان انجام دادند.

لجت در این خصوص نوشت: «(نیرو‌های طالبان) به پاسگاه نیرو‌های افغان حمله می‌کردند و عملیات ما یک حمله تدافعی بود تا حمله (آنها) را خنثی کند. این نخستین حمله هوایی علیه طالبان در ۱۱ روز گذشته بود.»

پیشتر، مقامات دولت افغانستان به خبرگزاری طلوع این کشور گفتند ۱۶ سرباز در حمله طالبان به ناحیه امام شهیب در استان قندوز جان خود را از دست دادند.

حملات طالبان در افغانستان پس از مکالمه تلفنی ۳۵ دقیقه‌ای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با ملا عبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان، آغاز شد. ترامپ پس از مکالمه تلفنی در صفحه توییتر خود نوشت: «گفت‌وگو‌های خوبی را با رئیس طالبان انجام دادم.» این درحالی است که شنبه، نمایندگان این گروه با مقاماتی از کشور آمریکا در قطر به یک توافق صلح دست یافته و آن را امضا کرده بودند. این توافقنامه در سه بخش تنظیم شده بود: بخش نخست به خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان و بخش دوم، بر عدم استفاده از خاک افغانستان علیه آمریکا و متحدانش و بخش سوم گام‌های بعدی را که پس از توافق برداشته می‌شوند، شامل می‌شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار