سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی اعلام کرد این کشور به همکاری خود برای مبارزه با ویروس جدید کرونا با سایر کشور‌های جهان از جمله ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبگاه وزارت خارجه چین به نقل از سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد چین به همکاری‌های خود با کشور‌های دیگر از جمله ایران برای گذر از بحران شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی خود گفت: «چین تحولات جهانی این بیماری همه گیر را از نزدیک دنبال می‌کند و عمیقاً با مشکلات برخی کشور‌ها که شیوع در آن‌ها شدیدتر است ارتباط دارد.» او در ادامه به پیشرفت خوب چین در کنترل واگیری ویروس جدید کرونا اشاره و تاکید کرد هنوز کار تمام نشده و بحران وجود دارد.

این سخنگو به اهمیت تقویت ارتباط و همکاری همه کشور‌ها در زمینه امنیت بهداشت عمومی اشاره کرد و گفت چین با کشور‌های مختلف در ارتباط است. لیجیان در ادامه گفت: «صلیب سرخ و بسیاری از شرکت‌های چین کیت‌های شناسایی را به ایران و کشور‌های آفریقایی ارسال کرده‌اند. ما همچنین یک تیم متخصص داوطلب را به ایران فرستادیم.»

او اشاره کرد در حالی که در چین مبارزه ادامه دارد، همکاری با کشور‌های دیگر به بهترین شکل ممکن هم ادامه خواهد داشت.

ویروس جدید کرونا که در اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد بیش از ۸۰ هزار نفر را در این کشور مبتلا ساخت. این ویروس از این کشور به بیش از ۷۰ کشور جهان سفر کرد و اکنون سرعت انتشار آن در خارج از چین بیش از داخل مرز‌های است. بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهانی، در ۲۴ ساعت گذشته آمار مبتلایان جدید به این بیماری نه برابر بیشتر از آمار داخل چین بوده است.

تاکنون این بیماری در سراسر دنیا بیش از ۹۰ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از سه هزار نفر را گرفته است. از طرف دیگر، بیش از ۵۰ هزار نفر پس از ابتلا بهبود یافته‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها، در ایران ۲۹۲۲ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۹۲ نفر از آن‌ها جان باخته و ۵۵۲ نفر هم بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار