رئیس جمهور روسیه اعلام کرد دشمنان خارجی قصد ضربه زدن به این کشور از طریق انتشار اخبار جعلی درباره کرونا را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد دشمنان خارجی با گسترش اخبار دروغین درباره ویروس کرونا، قصد هدف قرار دادن این کشور را دارند.

پوتین گفت سرویس امنیت فدرال گزارش داد آن‌ها عمدتا از خارج کشور سازماندهی می‌شوند. متأسفانه این همیشه برای ما اتفاق می‌افتد. هدف از این اخبار جعلی روشن است: ایجاد وحشت در میان مردم.

اظهارات پوتین در حالی صورت گرفت که پیشتر مسئول ارتباطات روسیه اعلام کرد دسترسی به برخی رسانه‌های اجتماعی به دلیل انتشار اخبار جعلی درباره شیوع کرونا متوقف شده است. یک نهاد امنیت سایبری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد هزاران پست جعلی را در شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده که درباره ابتلای هزاران نفر در روسیه به کروناست.

ویروس جدید کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. تاکنون این بیماری در سراسر دنیا بیش از ۹۰ هزار نفر را آلوده کرده و جان بیش از سه هزار نفر را گرفته است. از طرف دیگر، بیش از ۵۰ هزار نفر پس از ابتلا بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار