اداره کل گمرک آستارا اعلام کرد: محدویت ورود خودرو از طرف گمرک جمهوری آذربایجان باعث تشکیل صف‌های طولانی در این مرز شده‌ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، رسول امیدی مدیرکل گمرک آستارا  با بیان اینکه گمرک جمهوری آذربایجان تنها به کامیون‌های آذری و روسی اجازه ورود می‌دهد و این محدودیت باعث تشکیل صف‌های طولانی خودرو‌های سنگین در این مرز شده‌است، گفت: در حال حاضر ۶۲۰ کامیون روسی، ۱۰۷ کامیون آذری، ۱۹ کامیون گرجی و ۲۲ کامیون مربوط به قرقیزستان، بلاروس، اکراین و تاجیکستان پشت درب گمرک آستارا مانده اند و مکاتبات اداری برای تسهیل گذر آنها نتیجه‌ای نداده و به پیگیری اداری در سطح بالا نیاز است.

او افزود: ضدعفونی و گندزدایی کامیون‌های خروج بار در گمرک آستارا با جدیت ادامه دارد، اما این کار نیز تاثیری در تسهیل گذر خودرو‌ها و رفع رسوب آنها پشت در گمرک نداشته است.

مدیرکل گمرک آستارا ادامه داد: تردد مسافر نیز به عبور و مرور مسافران جامانده دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان محدود شده است و پایش‌های بهداشتی و تب سنجی بر روی آنها اعمال می‌گردد.

امیدی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه بهداشتی، حضور ارباب رجوع را در داخل گمرک کاهش داده و بر حجم کار‌های غیرحضوری و سامانه‌ای افزوده ایم و بسته اقلام بهداشتی نیز در میان کارکنان گمرک توزیع شده و همچنان به اقلام بهداشتی نیاز است.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: گمرک ، کرونا ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.