گزارش‌ها حاکی از آن است که مسکو به سرعت در حال تقویت نیرو‌های خود در سوریه است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بنا به اطلاعات حمل و نقل دریایی و هوایی، مسکو پیش از دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه در حال تقویت نیرو‌های خود در سوریه از طریق دریا و هواست.

بنا به نوشته رویترز، داده‌های پروازی و نظارت بر حمل و نقل دریایی در تنگه بسفر در شمال غربی ترکیه نشان می‌دهد روسیه در ۲۸ فوریه اقدام به تسریع تحویل نیرو‌های دریایی و هوایی به سوریه کرده است. این اقدامات درست یک روز پس از کشته شدن ۳۴ سرباز ترک در یک حمله هوایی در سوریه صورت گرفت.

کشته شدن نظامیان ترکیه، نگرانی‌های مسکو در خصوص بسته شدن تنگه بسفر به روی ناو‌های جنگی و نیز ممنوع شدن حمل و نقل از طریق حریم هوایی ترکیه را افزایش داد. به نظر می‌رسد روسیه با بالاترین سرعت از ماه اکتبر ۲۰۱۹ در حال تقویت نیرو‌های خود در سوریه است.

به دنبال تشدید تنش‌ها در ادلب سوریه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان قرار است به منظور رایزنی درباره تحولات شمال سوریه با هم دیدار کنند.

بنا به نوشته خبرگزاری رویترز، نیرو‌های روسیه و ترکیه در جبهه‌های مخالف در ادلب با هم درگیر هستند و رئیس جمهور ترکیه ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات با روسیه به ایجاد آتش بس در ادلب بیانجامد. 

حدود دو ماه پیش ارتش سوریه با حمایت روسیه عملیات ضدتروریستی خود را در استان ادلب آغاز کرد. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، نیرو‌های خود را در ادلب مستقر کرده و در این استان دست به تحرکاتی نظامی می‌زند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۰۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
اردوغان رو خیال برداشته اما یه ضرب المثل هست که میگه: مورچه وقتی بال درمیاره اول بدبختیشه
آخرین اخبار