معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از آغاز تولید ماهانه ۱۰۰ تن مواد ضدعفونی کننده در واحد‌های تولیدی سنندج و سقز خبر داد و گفت: الکل مورد نیاز این واحد‌ها از سوی این وزارتخانه تامین شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، پیمان الماسی با اشاره به اینکه ماده اولیه تولید موادضدعفونی الکل است، اظهار داشت: با اقدامات و تلاش‌های انجام شده میزان الکل مورد نیاز چهار واحد تولیدی در استان تامین شده است.

اوافزود: تولید مواد ضدعفونی در ۲ واحد تولیدی سنندج و ۲ واحد در سقز آغاز شده است و در مجموع این واحد‌ها ماهانه ۱۰۰ تن موادضدعفونی کننده تولید و روانه بازار می‌کنند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: ظرفیت تولید مواد شوینده هم در استان ماهانه ۴۰۰ تن است که این واحد‌ها فعال هستند و از لحاظ تولید هیچ مشکلی ندارند.

الماسی با اشاره به اینکه واحد تولید ماسک در استان وجود ندارد، اظهار داشت: واحد‌های تولیدی پوشاک در شهرستان‌های سنندج، سقز و قروه یک خط از تولید خود را به ساخت ماسک اختصاص دادند.

او یادآور شد: ظرفیت تولید ماسک در این واحد‌ها ۳۰۰ هزار عدد در ماه است که واحد سقز به طور رایگان در حال توزیع و واحد‌های سنندج و قروه هم با دانشگاه علوم پزشکی قرارداد منعقد کردند و بعد از تولید، کالا را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در پاسخ به اینکه این میزان تولیدات جوابگوی نیاز استان است، گفت: اگر عادلانه توزیع شود و مردم هم به اندازه نیاز خود خرید کنند، بی‌شک جوابگو خواهد بود.

الماسی با اعلام اینکه هیچ کدام از این واحد‌ها خودسرانه حق توزیع ندارند، اظهار داشت: نظارت کیفی تولید مواد شوینده، ضدعفونی کننده و ماسک بر عهده معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان است و سازمان صمت هم بر بخش کمی نظارت دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.