مردم در توسعه فرهنگ درختکاری و صیانت از طبیعت کوشا باشند

استاندار گیلان گفت: از مردم می‌خواهم که در صیانت از درختان، جنگل‌ها و طبیعت بیش از پیش کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در درختکاری مشترک با نماینده، ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، غرس یک نهال درخت توسط مسئولان و خدمتگزاران مردم در روز درختکاری را حرکتی نمادین برای گسترش این فرهنگ دانست و افزود: درخت و فضای سبز، رکن موثری در حفظ محیط زیست و مولفه‌ای مهم در توسعه هر جامعه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که درختکاری نقش مهمی در پاکیزگی و روح بخشی به طبیعت و تاثیر بسزایی برای پویایی زندگی مردم دارد؛ از جمله شاخص‌های مهم توسعه هر کشوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: در مقایسه سرانه فضای سبز جوامع با یکدیگر، درخت به عنوان یک شاخص توسعه یافتگی محسوب می‌شود.

وی گفت: کشور‌های دنیا چه آنانی که به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی و طبیعی و به لحاظ داشتن آب و هوا، مناسب و مساعد برای کاشت درختان بیشتری نسبت به جنگل‌های طبیعی هستند و چه آنان که با محدودیت‌های منابع آبی مواجهند؛ بر کاشت درخت و توسعه فضای سبز شهری و روستایی تاکید دارند.

دکتر زارع افزود: به سبب شرایط اقلیمی خدادادی خوب استان گیلان که مناسب و مساعد کشت بیشتری برای گسترش جنگل‌ها و درختان است؛ از مردم می‌خواهم که در صیانت از درختان، جنگل‌ها و طبیعت بیش از پیش کوشا باشند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مردم در توسعه و گسترش فرهنگ درختکاری در کنار مسئولان اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: درختکاری ، نهال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.