فرماندار شهرستان عجب شیر گفت: باید از ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم تا بتوانیم نگرانی‌های مردم را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،اصغرپور فرماندار شهرستان عجب شیر در جلسه ستاد مقابله با شیوع کرونا در شهرستان عجب شیر با تشکر از تلاش‌های مسئولین ستاد مقابله با کرونا، از زحمات کادر پزشکی و بخش بهداشت و درمان در رسیدگی به مشکلات مردم و بیماران شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار شهرستان عجب شیر ضمن تقدیر از رسانه‌های و فضا‌های مجازی شهرستان در خصوص آگاهی و اطلاع رسانی و پیشگیری‌های لازم در مورد ویروس کرونا افزود: همکاری اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خدمات و فداکاری بخش بهداشت و درمان و انعکاس هشدار‌های پزشکی جهت رعایت اصول بهداشتی ضروری است.

او گفت:ضمن تلاش برای جلب مشارکت عموم مردم ،باید از ظرفیت عظیم سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت مقابله با ویروس کرونا استفاده کنیم تا بتوانیم نگرانی‌های مردم را کاهش دهیم.

او خواستار توزیع مواد ضدعفونی کننده به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی شهرستان شد و افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا بهزیستی و کمیته امداد موظف هستند که با اولویت سالمندان و بیماران صعب العلاج بسته‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده را برای خانوارهای مددجو با هماهنگی فرمانداری تهیه و در اختیار این خانواده‌ها قرار دهند.

او ضمن تبریک هفته درختکاری افزود:باید درختکاری در سطح شهرستان به صورت فردی انجام شود و از اجتماع افراد خوداری شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر با تاکید بر رعایت خودمراقبتی توسط واحد‌های صنفی به ویژه نانوایی ها، خواستار جدیت در برخورد با تخلفات و بی توجهی به دستورالعمل‌های مربوطه شد.

فرماندار عجب شیر خواستار استمرارِ در دستور کار قرار گرفتن ضدعفونی سازی خیابان‌ها و معابر عمومی در سطح شهر‌ها و روستاها توسط شهرداری‌ها و بخشداران بخش مرکزی و قلعه چای شد.

او  با تاکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند افزود: به صورت مستمر با ابزار‌ها وشیوه‌های مختلف، اطلاع رسانی‌های شایسته در خصوص ویروس کرونا در شهرستان صورت گیرد تا گرو‌های سنی مختلف در جریان کار قرار گیرند و با آموزش پیشگیرانه در بحث رعایت بهداشت فردی و ضد عفونی کردن سطوح مختلف، بهداشت دست وصورت، بتوان راه‌های انتقال این ویروس را در جامعه کاهش داد.

او با تاکید بر لغو جلسات، همایش ها، جشن‌ها تا اطلاع ثانوی گفت: اداره صمت و شبکه بهداشت با بازرسی مداوم ومستمر از صنوف و داروخانه‌ها در ارائه خدمات پیشگیرانه انتقال ویروس کرونا، همت مضاعفی را داشته باشند.

او گفت: تمامی سالن‌های ورزشی، استخر‌های عمومی اعم از دولتی و خصوصی و قلیان سرا‌ها با تعطیلی مراکز خود از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.