نظارت بر روند توزیع کود تشدید خواهد شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با تلاش های صورت گرفته سال جاری ۷۳ هزار تن کود ازته استان تامین و توزیع شده و روند توزیع فعال است.

توزیع کودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نوربخش حاتمی گفت : با تلاش های صورت گرفته سال جاری ۷۳ هزار تن کود ازته استان تامین و توزیع شده و روند توزیع فعال است و علی رغم برخی مشکلات ، کرمانشاه در بحث جذب و توزیع کود از استانهای پیشرو کشور محسوب می شود و میزان کود توزیعی امسال کمی بیش از میزان کودی است که طی سال ۹۷ جذب و توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به تشدید اقدامات نظارتی در بحث توزیع کود های شیمیایی اشاره کرد و افزود ؛ اختلاف قیمت کود یارانه ای و بازار آزاد باعث ایجاد صف خرید بیش از حد نیاز در بازار شده است ،لذا با تشدید اقدامات نظارتی درصدد هستیم کود های یارانه دار به نحو مطلوبی تنها در اختیار کشاورزان قرار بگیرد .

 حاتمی در پایان ضمن موثر دانستن تغذیه گیاهی در افزایش تولید گفت :کشاورزان می بایست با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان در مراکز جهاد کشاورزی مستقر در دهستانها ،کودها را زمانی استفاده نمایند که بارندگی بیش ازحد باعث شسته شدن آن نشود و در روی دیگر سکه با عدم بارندگی مواجه نشوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.