نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت:حفظ و نگهداری منابع طبیعی یک وظیفه ملی محسوب می‌شود و کوتاهی در این امر نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی  نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: منابع طبیعی هر جامعه ثروت آن محسوب می‌شود و همه افراد باید در نگهداری و حفاظت از این ذخایر طبیعی تلاش کنند، زیرا رشد، تعالی و حیات انسان‌ها وابسته به این منابع است.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: تخریب، انهدام، آتش‌سوزی و بی‌اهمیت شمردن این منابع طبیعی دل هر انسانی را به درد می‌آورد، چرا که این منابع فقط به نسل حاضر تعلق نداشته بلکه میراثی است که باید برای نسل‌های آینده نیز محافظت شود.

او گفت: وجود جنگل، مراتع و همچنین کاشت درخت بر روحیه انسان تاثیر گذار است و در آموزه‌های اسلامی نیز در خصوص درختکاری توصیه‌های فراوانی شده است.

 نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: هر درخت میوه داری که کاشته شود و مخلوقی از آن استفاده نماید یک صدقه در راه خدا محسوب می‌شود و اگر درختی بکارید و حتی میوه هم نداشته باشد اجر و ثواب داشته و صدقه در راه خداست.

۱۵ تا ۲۲ اسفند، به عنوان هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.