صابریان گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور روزانه ۳۰ هزار تماس با اورژانس تهران گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان صابریان رئیس اورژانس تهران صبح امروز در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران اظهار کرد: شناخت کافی از ویروس جدید کرونا وجود ندارد. افرادی که مبتلا به مشکلات  زمینه‌ای  و نقص ایمنی  هستند بیشتر  از سایرین در معرض خطر اپتلا به بیماری کووید ۱۹  قرار دارند و باید مراقبت بیشتری از خود به عمل آورند.

او تاکید کرد:  این تصور  کاملا نا درست است که هر فردی  که مبتلا به بیماری کووید ۱۹ می شود جان خود را از دست خواهد داد. اما باید برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بهداشت فردی  و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون به طور دقیق رعایت شود. همچنین افراد باید سعی کنند کمتر در اجتماعات حاضر شوند و برای انجام کارهای ضروری حدود یک متر از سایر افراد فاصله بگیرند.

رئیس اورژانس تهران بیان کرد: روزانه ۳۰ هزار تماس با سامانه ۱۱۵ اورژانس انجام می‌شود و پرسنل فوریت‌های پزشکی پاسخگوی تمام سوالات مردم هستند.


بیشتر بخوانید: ثبت ۲۷۲ حادثه در هفته گذشته ۵۶۵ نفر مصدوم بر جای گذاشت


او ادامه داد: سرفه خشک، تب بالا و تنگی نفس از علائم ابتلا به کرونا محسوب می شود و باید افراد در صورت داشتن چنین علائمی با اورژانس تماس بگیرند.

صابریان اضافه کرد: در حال حاضر فعالیت های پزشکی بیشتر از گذشته شده است و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود. افرادی که بیمار هستند  باید  از استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار