رئیس جمهور گفت: دولت باید در راستای رفع مشکلات، نیاز‌ها و تقویت کادر درمانی حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

باید برای تقویت کادر درمانی چاره‌اندیشی و تلاش شودبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا با تقدیر و تشکر از پزشکان، پرستاران، کادر‌های درمانی و کارکنان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مسیر مبارزه با این بیماری و ارائه خدمات به مردم، گفت: پزشکان، پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها در این روز‌ها در صف اول مبارزه با کرونا قرار دارند.

رئیس جمهور اظهار کرد: مطمئناً حفظ سلامت جسمی و روحی آنان مهم‌ترین مسأله‌ای است که می‌بایست در نظر گرفته شده و در راستای رفع مشکلات، نیاز‌ها و تقویت کادر درمانی همه ارکان دولت موظفند حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

روحانی تاکید کرد: بی‌تردید ملت ایران ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران را فراموش نخواهد کرد و زحمات و تلاش آنان در یاد مردم خواهد ماند.

رئیس جمهور با اشاره بر اهمیت اعتماد و همدلی میان مردم و دولت، گفت: در مقابله با ویروس کرونا ایجاد شفافیت و افزایش اعتماد عمومی و در جریان گذاشتن مردم در خصوص روندها، احتمالات، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ بنابراین باید اصل بر شفافیت و اعلام به موقع اطلاعات و گزارش‌ها گذاشته شود.

روحانی با اظهار تأسف از عدم مراعات و همراهی برخی از افراد با توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: شرط موفقیت در کنترل ویروس کرونا در برنامه کوتاه مدت همکاری همه جانبه مردم و دستگاه‌های اجرایی با ستاد ملی مقابله با کرونا است و در این راستا از عموم مردم می‌خواهم که همگان باید مراقب بوده و از رفت و آمد و مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کنیم.

رئیس جمهور همچنین ضمن تشکر از روند مطلوب افزایش آزمایشگاه‌ها و تجهیز آن، افزود: با توجه به آمار و اطلاعات ارایه شده از میزان ابتلای استان‌های مختلف، می‌بایست تعداد آزمایشگاه‌ها نیز بر این اساس گسترش و توسعه یابد.

روحانی ضمن انتقاد از عدم دسترسی آسان مردم برای تهیه وسایل بهداشتی و ضدعفونی، وزارت صمت را مکلف کرد تا با تدوین یک برنامه مشخص زمان‌بندی شده برای رفع این مشکل اقدام نماید؛ همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شد در خصوص تقویت شبکه توزیع نیز با نظر و هماهنگی وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهد.

در این جلسه دستگاه‌های ذیربط گزارشی از اقدامات صورت گرفته و آخرین روند شیوع کرونا، به تفکیک استان‌های درگیر ارائه و نیز گزارشی از شناسایی منشأ ورود ویروس از خارج کشور و چگونگی شیوع در دو استان قم و گیلان به جلسه ارایه شد.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: از ابتدای شناسایی موارد مبتلا به این بیماری در بهمن سال جاری اقدام به راه‌اندازی بخش تشخیص کرونا در انستیتوی پاستور کرده و امکان تشخیص برای ایران فراهم شد؛ این در حالی بود که کیت‌های تشخیص سازمان بهداشت جهانی هنوز در اختیار ایران قرار نگرفته بود و بسیاری از کشور‌های دنیا نه در آن تاریخ و نه پس از شیوع گسترده، هنوز به این امکان تجهیز نشده‌اند، اما در ایران این امکانات گسترش یافته و آزمایشگاه‌های جدید تجهیز شدند.

در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با بررسی وضعیت‌های مختلف شیوع این بیماری، همه نهاد‌های عمومی که دارای امکانات درمانی می‌باشند مکلف به همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدند و در این خصوص ستاد کل نیرو‌های مسلح مأموریت یافت ضمن ارایه خدمات درمانی در بیمارستان‌های موجود در صورت نیاز در راستای تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت بستری بیماران اقدام نماید.

وزارت کشور و شورای امنیت کشور به منظور ایجاد نظم و انضباط و مراعات همگان در اجرای تصمیمات پیشگیرانه، موظف به برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن تمهیدات و اجرای پروتکل‌های تدوین شده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اقدامات لازم جهت هماهنگی بین استانی شدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد پروتکل‌های بهداشتی مراکز اقامتی و رستوران‌ها را تهیه و ابلاغ نماید؛ همچنین بر این اساس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران موظف به اطلاع‌رسانی عمومی و آموزش همگانی در اجرای این پروتکل‌ها خواهد بود.

در این جلسه وزارت راه و شهرسازی موظف به اجرای ادامه تمهیدات کامل و مؤثر بهداشتی در پایانه‌های حمل و نقل مرزی و شهری و وسایل حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای شد.

با توجه به جهانی بودن شیوع ویروس کرونا و ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وزارت امور خارجه موظف به ایجاد زمینه‌های همکاری و انتقال دارو و تجهیزات مورد نیاز پزشکی با همکاری وزارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

شهرداران سراسر کشور نیز موظف به اجرای دقیق و قاطع قواعد و قوانین بهداشتی در مراکز عمومی و فروشگاه‌های بزرگ شده و می‌بایست در صورت مشاهده تخلفات با متخلفین قاطعانه برخورد نمایند؛ شهرداران همچنین مکلف به اجرای دقیق قواعد بهداشتی برای امحاء پسماند‌های بهداشتی شدند.

بنابر تأکید رئیس جمهور مقرر شد جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا در طول هفته به طور مستمر در وزارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در ابتدای هر هفته با حضور رئیس جمهور یا معاون اول تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
مکرر توصیه میشود درحانه بمانید چه بخوریم خرجمون ررا کی بده ما که شغل آزاد داریم یاان بیچاره‌ها بی که روز مرد کارمیکنند مدارس تعطیل شد حقوق. معلمان سرجاشه
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۳:۵۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور شما واقعا از نزدیک کرونا لمس کردید که دستور دادید مسافرا وارد مازندران بشن به خدا پدرم 4 شب تو بیمارستان ندیدم شما واقعا به فکر مردم هستید یا میخواید از دست مردم ...
Germany
ناشناس
۰۳:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
بعضی ها اینقدر قم قم نکنند. بیجاره مردم مظلوم قم که شهر کوچکی هستش . نمیدونم اصلا فرودگاهی داشته باشه یا نه.؟ منشاء مگه فقط قم بوده؟ تهران ، اصفهان ، شیراز و ده ها شهر گویا اصلا فرودگاه و توریست و مسافرین خارجی نداشتند ها!
عقل هم خوب چیزیه! هشتاد تا کشور الوده کرونا شدند، پس اونا هم حتما نه مسافر خارجی نه فرودگاه داشتندا! همین جوری الکی الوده شدند نه!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
جناب رئیس دولت، حرف تا عمل شما زمین تا آسمان فرق میکند، با بشود و پرهیز کنید و... کجای دنیا مشکل حل شده؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
بهناز
۰۰:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
ما كه نميتونيم بريم بيرون برا يه الكل يه دستكش دنيا رو بايد بگرديم يا ژل با قيمت ٣٠هزارتومن بهمون بدن من شوهرم يه كارگر شغل نداره بايد چيكار كنم يه دستكش هم گير نمياد اهواز خدا كمكمون كنه لطفا پي گيري كنيد اهواز مردم رعايت نميكنن لطفا به فكر بقيه هم باشين مسافر نوروز قبول نكنينبازار تعطيل بشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام
مردم را به اجبار نمی توان خانه نشین کرد، کاری کنید نیاز به خروج از خانه نباشد. به عنوان مثال سازمان ثبت قم که خدماتش در بستر پست انجام می شود این روزها ساعات کاری را کم کرده، تعطیلات را زیاد و کارمندان را به مرخصی فرستاده. نتیجه این شده که کاری که ده روزه انجام می شد به سال اینده موکول شده و مشکلات جدی برای مردم ایجاد کرده است و مثل من که ادرس ثبت را بلد هم نبودم فقط در این چند روز بالاجبار مراجعه مکرر حضوری داشتم
بدون تامین نیازهای مردم نمی توان آنها را خانه نشین کرد
Canada
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
زحمت نکشید دیگه خیلی دیر شده برای چاره اندیشی!!! تازه الان می گه برای کادر درمانی باید یه فکری کنیم! مثلا چیکار می خواین بکنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
بیست روز ضرر بهتر از سه ماه ضرره همه جاهای حساس رو به شدت قرنطینه کنید با اطلاع رسانی درست از رسانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
در این بازی پزشکان حکم شاه رو دارند در بازی شطرنج
خیلی مواظب اونا باشید اگه اونا توری شون بشه بازی رو باختیم
این ماسک ها استاندارد ۱۰۰ درصد نیست ماسکهای شیمیایی بدین بهشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
رفتید تو اتاقاتون ملتم دارن میمیرن
به کی رای دادیم
پرهیز کنیم!!!!!!! همییییین؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور ،کارانه زنجان 12 ماه عقب هست ومبلغش هم یک پنج 5 سال پیش شده ، سومدیریت و رابطه پرسنل درمان رو چه پزشک وچه پرستار له کرده . چرا باید یه بازنشسته 60 ساله یه هو هیئت علمی بشه وبلافاصله رئیس دانشگاه !!!!؟؟؟؟؟؟ جیبمون پول نون نداریم . خواهشا حق مار و بدین
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقای روحانی این تصمیمات چیه؟کارمندان رو موش ازمایشگاهی کردین.یک هفته تا۱۲ یک هفته تا۳..الان که ویروس اوجشه ساعت کار کارمندان رو برگردوندین..بالاخره تو این مملکت کی تصمیم میگیره؟!دولت یا این کمیسیون کرونا؟بخدا عیبه یه مملکت تو یک شبانه روز ۳بار تصمیم عوص میکنه
United States of America
بهمن
۲۰:۳۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ما خسته شدیم. این چرا نمیره. چرا جاده هراز بازگشایی شد به دستور این رئیس جمهور. بابا اینا چرا تموم نمیشن. چرا دارین از قصد مردم رو به کشتن میدین
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۲۰:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دقت کردید این وسط بچه های آزمایشگاه فراموش شدند... بچه هایی که تمامی تستهای کرونا رو انجام میدند... همش از پزشکها و پرستارها تقدیر میشه.... همه یادشون رفته ما تمام تستها رو انجام میدیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
بله کادر آزمایشگاه ، رادیولوژی ، واز همه مهمتر کادر زحمتکش خدماتی ونظافتی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ابراهیم
۲۳:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
بله من پرستار هستم و حرف شما رو کاملا قبول دارم بچه های آزمایشگاه رادیولوژی و مامایی نگهبانی و به خصوص خدمات واقعا زحمت میکشن در بیمارستان فقط پزشک ها و پرستار ها نیستند. بنده خاک پاتون هستم
Canada
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ممنون از شما عزیز فداکار
ببخشید که در حاشیه قرار گرفتین. ما متوجه زحماتتون هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
گفتند کادر درمان یعنی همه
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۰:۱۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دولت محترم
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
Germany
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
امکانات و تجهیزات کافی که در رشت نداریم
همچنان کرونا در اینجا کشتار میدهد و متاسفانه آمار رو به افزایش است...

استدعا داریم ادارات و شرکتها را در رشت تعطیل کنید
و یا نیمه تعطیل کنید با کمترین نیروهای ممکن فعالیت کنند،

دورکاری را بسیار افزایش دهید،

به هیچ وجه شهروندان داخل استان هم اینقدر جابجا نشوند تا این بحران فروکش کند

تقاضاداریم راههای ورودی به استان به جد گرفته شود

فرقی هم ندارد که افراد اصالتا گیلانی باشند یا خانواده شان اینجا زندگی میکنند و یا حتی غیربومی که اینجا خانه و ملک خریده اند
جلوی همه مسافران را بگیرید

خواهش میکنیم قاطعانه جلوی ورود همه افراد را چه ازطریق زمینی، ریلی و هوایی به استان گیلان بگیرید

تا الان که آزادی گذاشتید برخی از مردم هستند که همیشه نمیفهمند و همچنان به سمت شمال می آیند
د
وگرنه هم تلفات بالا میرود و هم پایان ناپذیر خواهد شد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ایشان هم می گویند باید ماهم می گوییم باید.. ایشان هم منتقد هستند ما هم منتقد هستیم پس چه کسی پاسخگوست؟؟ چه کسی سازنده و اصلاح کننده هست ؟؟خدایا صاحب عصر عج را برسان بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
ایشون یجور حرف می زنه انگار کسی دیگه ایرئیس جمهور کشور هست.
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
یاعلی بگین تمومش کنین یاعلی یاعلی یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
مسافرت های غیر ضرور رو کیا انجام میدن؟؟!!
تلویزیون هم خودشو گیر آورده
من نمیدونم چرا آزادراه تهران شمال رو تبلیغ میکنه؟؟!!
تازه خیلی راحتم میگه:
"فاصله را کم کردیم"
عقل ندارین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
من هنوز موندم چرا قم را قرنطینه نکردید .که کشور را اینطور به فنا بردید . این همه حماقت برای چی کی جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
راست می گویی. حقوقشان. را اضاف کنید
شب عید. یک حقوق اضافه. به کادر درمان وکادر درمان
نیروهای مسلح بدهید.
-
ali
۱۸:۰۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
باسلام
از دولت سپاسگذاریم که حقوقوق کادر درمان اعم از رسمی و قراردادی معین رو برد بالا ولی ماهایی که شرکتی هستیم پس چی ببینیم ما ها با مریض سرو کار نداریم یا نیرو های شرکتی برای دولت ارزشی ندارند که اینجور تبعیض بین نیروهاش قائل میشه این در حالی است که نیرو های شرکتی هم پابه پای بقیه پرسنل زحمت کش کادر درمان دارن از جونشون مایه میگذارن و دوشادوش بقیه پرسنل دارن زحمت میکشن
باتشکر از باشگاه خبرنگاران جوان
United States of America
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا زودتر ورودی شهرها رو نبستین تا مردم بی خردی که ویروس مهلک و کشنده هم رو هم درک نکردن که باید جدی بگیرن رو نذارین وارد شهرها بشن و وبال گردن کادر درمانی شهر ورودی بشن ؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
۶ سال رکود به علت عدم افزایش حقوقها طبق تورم وانباشته شدن ته اندوخته های فقرا که هیچ گاه نتوانستند برای این اندوخته ناجیز فکری بر دارند و جمع اونها در نظر شما شد نقدینگی و بعد اقدام برای بی ارزش کردن همان پس انداز ناجیز ایا کرونا باعث فراموشی تمام اینها خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
دزدشناس
۱۷:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
فقط شعار برای اینده میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
چرا این قم رو همون روز اول قرنطینه نکردید !!!! ما چه گناهی کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
آقای روحانی!! چرالوازم بهداشتی مورد نیاز(مانند ماسک وژل ضدعفونی کننده والکل،،،) تاامروز درداروخانه ها وجود نداره ویاخیلی کم وخیلی گران هست!؟!؟ میلیونها کالاهای احتکارشده وکشف شده، کجاست؟ این کالاها توزیع شده یانه!؟!؟ نکنه به کشورهای دیگه صادرشده!!!؟ ؟؟ ومردم ایران رادربدبختی وگرانی رها کردید!؟!؟ جواب لطفا، نه توجیه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۶:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
پزشکان وپرستاران مراکز کرونایی حق کرونایی یگیرند. وبعد از حل این مشکل امتیازات خاص به اونها داده بشه. هرچه در مورد اونا انجام بشه کمه. آقای رئیس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
پیشنهاد میشه از کارمندان ادارات کمک بگیرید
Germany
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
که چیکار کنن
Iran (Islamic Republic of)
سوگل
۱۵:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
اگه همون اول قم قرنطینه میشد و منشا بسته میشد
حالا کاسه چکنم چکنیم دستمون نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
لابد ایتالیا هم از قم گرفته
آخرین اخبار