ویروس ترس خطرناک‌تر از ویروس کرونا + فیلم

ترس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا بسیار خطرناک‌تر از ابتلا بیماری کووید-۱۹ است.

ویروس ترس خطرناک‌تر از ویروس کرونا + فیلمبه گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با گسترش سریع ویروس کرونا در ایتالیا و نگرانی و دغدغه‌های عمومی در این کشور، دولتمردان ایتالیایی مردم را در کنار رعایت دقیق بهداشت فردی و اجتماعی، به همدلی، همکاری و به ویژه دوری از ترس و اضطراب ترغیب می‌کنند.

نخست وزیر و رئیس جمهور ایتالیا به فاصله ۲۴ ساعت در پیام‌های جداگانه تلویزیونی ضمن پافشاری بر همدلی مردم با یکدیگر و مسئولان کشور، ایتالیایی‌ها را به آرامش و دوری از وحشت و نگرانی بیش از حد ناشی از شیوع ویروس کرونا دعوت کردند.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا در پیام تلویزیونی خود گفت: ما با چالش ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم. این چالشی است که رنگ سیاسی ندارد و باید تمامی آحاد ملت در کنار یکدیگر باشند تا بتوانیم بر این چالش با کمک یکدیگر پیروز شویم.

سرجو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا نیز اظهار کرد: از همه دعوت می‌کنم که به توصیه‌های دولت علیه شیوع بیماری توجه نشان دهند. خطر ناشی از یک ویروس جدید که به تدریج در کشور‌های مختلف جهان در حال پیشروی است، مایه نگرانی است و این نگرانی قابل درک است. از همه شما می‌خواهم که با حس مسئولیت عمل کنید و در عین حال ترس و نگرانی بیش از حد و بی دلیل را از خودتان دور کنید.

مقامات حوزه بهداشت ایتالیا بر این مسئله که رعایت بهداشت فردی و جمعی همراه با تقویت سیستم ایمنی بدن و غلبه بر هراس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا راهکار‌های مفید برای عبور از این اپیدمی است، پافشاری می‌کنند.

روانپزشکان ایتالیایی ترس و استرس را یکی از عوامل تضعیف بدن و تشدیدکننده خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌دانند و بر این باورند که ویروس ترس می‌تواند از ویروس کرونا خطرناک‌تر باشد.


بیشتر بخوانید: تدابیر دولت ایتالیا برای مقابله با کرونا + فیلم 


انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
دست ها را باید شست لطفا اعلام کنید که تلفن همراه ها را هم کنار بگذارند که از آنزمان ویروسهای تنفسی مردم جهان زده را بدبخت کرده است