نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هدف خود و رقیب هم حزبی اش را شکست دادن ترامپ عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برنی سندرز، نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: شکست دادن دونالد ترامپ در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ یک ضرورت است.

سندرز در سخنرانی انتخاباتی خود در شهر «دییر بورن» (Dearborn) در ایالت میشیگان آمریکا گفت: صرفنظر از اینکه اختلافات ما چه چیز‌هایی ممکن است باشد، اما در نهایت وقتی یک نامزد به عنوان نماینده حزب دمکرات انتخاب شود، سایر نامزد‌های دمکرات از آن نامزد حمایت خواهند کرد، چون ما می‌دانیم که شکست دادن ترامپ چقدر اهمیت دارد.

سندرز افزود: من و جو بایدن اختلافات خود را داریم که من به این اختلافات اشاره خواهم کرد، اما در نهایت جو (بایدن) به صراحت اعلام کرده است که اگر من در رقابت‌های درون گروهی دموکرات‌ها پیروز شوم از من حمایت خواهد کرد و من هم به صراحت می‌گویم که اگر وی (جو بایدن) پیروز شود، از وی حمایت خواهم کرد. ما در کنار یکدیگر قصد داریم برویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم.

برنی سندرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: وال استریت پس از نابود کردن اقتصاد سراغ کنگره رفت و گفت «خیلی متاسفیم! شما به ما کمک مالی کنید تا از این وضعیت خارج شویم، به ما صد‌ها میلیارد دلار کمک مالی کنید و تریلیون‌ها دلار (هزاران هزار میلیارد) به ما وام با سود صفر درصد بدهید»!

وی خاطر نشان کرد: من در یک جلسه محرمانه با وزیر خزانه داری (وقت آمریکا) گفتم که اگر آن‌ها خواستار کمک مالی هستند اشکالی ندارد، اما به سراغ دوستان میلیاردر خود بروند تا این پول را بپردازند، اما سراغ خانواده‌های طبقه کارگر در این کشور نروند. من با کمک مالی به وال استریت مخالفت کردم و رای منفی دادم، اما جو بایدن به حمایت از این کمک مالی رای داد.

نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: در اوایل دهه ۱۹۹۰ من در مجلس نمایندگان بودم و جو بایدن سناتور بود. ما مجبور شدیم تصمیمی بگیریم. شرکت‌های معروف و بزرگ آمریکایی آمدند و گفتند که توافقنامه‌های تجاری مهمی برای ما دارند مثل نفتا (توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی) یا «توافقنامه روابط تجاری عادیِ همیشگی با چین»، من در آن زمان رهبری مخالفان نفتا و توافقنامه تجارت عادی با چین را برعهده داشتم. من در آن زمان در کنار کارگران سراسر کشور ایستادم. این درحالی بود که جو بایدن در حمایت از این توافقنامه‌ها رای داد.

وی افزود: ما در مقام رئیس جمهور آمریکا توافقنامه‌های تجاری خواهیم داشت، اما این توافقنامه‌های تجاری آمریکا در جهت منافع طبقه کارگری این کشور خواهند بود نه اینکه در جهت منافع مدیران شرکت‌های بزرگ باشند. جو بایدن در صحن مجلس سنای آمریکا بیش از یکبار ایستاد و درباره ضرورت قطع کردن تامین اجتماعی، بیمه درمانی و مراقبت‌های درمانی سالمندان و برنامه‌های بیمه‌ای نظامیان بازنشسته صحبت کرد تا بودجه را متوازن کند، اما من در صحن مجلس سنا درباره ضرورت توسعه تامین اجتماعی صحبت کردم، درباره ضرورت بیمه درمانی و بیمه درمانی سالمندان صحبت کردم. پس ما اختلافات قوی داریم، اما در نهایت من اینجا هستم تا به صراحت بگویم که نیامدیم تا نماینده میلیاردر‌های این کشور باشیم، ما پول آن‌ها را نمی‌خواهیم، ما حمایت آن‌ها را نمی‌خواهیم، ما در کنار طبقه کارگری مردم آمریکا خواهیم ایستاد.

برنی سندرز گفت: امسال سرنوشت ساز‌ترین سال انتخاباتی در تاریخ معاصر آمریکا است. ضرورت دارد که دونالد ترامپ شکست داده شود. ستاد انتخاباتی ما می‌تواند ترامپ را شکست دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار