باتوجه به اینکه این روز‌ها به دلیل اخبار نگران کننده ویروس کرونا، بسیاری از کودکان مانند بزگسالان نگران و مضطرب هستند توصیه می‌شود اطلاعات واضحی درباره راه‌های کاهش خطر ابتلا به بیماری و نکات بهداشتی به کودک آموزش داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ندا اخروی مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  با اشاره به اینکه این روز‌ها به دلیل اخبار نگران کننده همه گیری ویروس کرونا، بسیاری از کودکان مانند بزگسالان نگران و مضطرب هستند، گفت: کودکان مانند بزرگسالان تحت تاثیر بحران قرار می‌گیرند، ولی ممکن است نتوانند در مورد آن صحبت کنند.

او ادامه داد: توصیه می‌شود درشرایط بحران واقعیت‌ها و اطلاعات متناسب سن کودک و با کلماتی که برای او قابل فهم باشد بیان شود، پدر و مادر بایستی توضیح دهند چه اتفاقی افتاده و اطلاعات واضحی درباره راه‌های کاهش خطر ابتلا به بیماری و نکات بهداشتی به کودک آموزش دهند.
 
مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: لازم است به کودکان اطمینان خاطر داده شود که پدر و مادر و کادر بهداشتی درمانی از آن‌ها مراقبت می‌کنند. به کودکان بگویند که اگر ما دست هایمان را خوب بشوییم، با دیگران دست ندهیم و روبوسی نکنیم و اگر دست‌های نشسته مان را به صورت، چشم‌ها و بینیمان نزنیم بیماری نمی‌تواند وارد بدنمان شود.

اخروی افزود: پدر ومادر‌ها باید توجه داشته باشند ضمن صحبت با کودکان در مورد شرایط، آن‌ها را در جریان جزئیات وقایع مانند تعداد مبتلایان و یا مرگ و میرناشی از بیماری کرونا قرار ندهند و تاحد امکان در حضور کودکان اخبار را دنبال نکنند.

او تصریح کرد: کودکان درشرایط بحران وپس از وقوع حوادث ناگوار بیش از هر زمان دیگری نیاز به بازی وتفریح دارند، از آنجایی که بازی باعث انحراف توجه کودک می‌شود و مانع استرس است و به کودکان آرامش می‌دهد، بنابراین والدین سعی نمایند برنامه‌های سرگرمی و بازی را درمنزل بیشتر کنند و تا حد امکان برنامه‌های روزمره و منظم کودک را ادامه دهند.

مدیر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ممکن است کودکان در اثر استرس و یا نگرانی بیش از حد دچار علایمی مثل حالت تهوع، استفراغ، اسهال، گریه، بی قراری، پرخاشگری، کاهش اشتها و یا اختلال خواب شوند.
 
اخروی افزود: والدین باید توجه داشته باشند این علایم چنانچه ناشی از استرس باشد طبیعی است و با کاهش استرس این نشانه‌ها هم کم می شود. ولی در صورت تکرار و طولانی شدن این علایم بیش از دو یا سه روز حتما با پزشک مشورت کنند.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.