استاندار مرکزی گفت:اوضاع در استان در شرایط تثبیت قرار دارد یعنی روند افزایش بیماران یک روند کاملاً طبیعی است.

همکاری مردم و ارگان‌های مربوطه عامل ثبات نسبی کرونا در استان مرکزیبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،سید علی آقازاده استاندار مرکزی روز شنبه در حاشیه برگزاری همایش استانداران با حضور وزیر کشور به صورت ویدئو کنفرانس، اظهار داشت: این جلسه پیرامون موضوع ویروس کرونا در کشور بود و گزارشی توسط استانداران در ارتباط با وضعیت کرونا در حوزه‌های مسئولیتی خود و آماری از آخرین مبتلایان بستری شده، فوتی‌ها، افراد مشکوک به این ویروس و افراد بهبود یافته ارائه شد.

آقا زاده ادامه داد:مابین استان‌های کشور، تعدادی از استان‌ها در خصوص مبارزه و مقابله با کرونا ویروس با مشکلاتی مواجه بودند که اکثر استانداران به بحث اختیارات منطبق بر واقعیت‌های موجود در استان‌ها نقد داشتند چرا که شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت است. از همین رو برای مقابله با این ویروس پیشنهاداتی به وزیر کشور و معاونین آن‌ها اطلاع داده شد و از طرفی مقرر گردید تا این پیشنهادات جمع بندی و در جلسه شورای امنیت ملی مطرح شود.

وی افزود: استانداران تاکید داشتند با توجه به شرایط هر استان تصمیمات گرفته و اختیارات داده شود، مقرر شد جلسه جمع بندی در این باره ظرف دو روز آینده پس از مشورت با رئیس جمهور و هیأت دولت به استان‌ها ابلاغ شود.

استاندار مرکزی بیان کرد:استان مرکزی دومین استان کشور در ابتلا به ویروس کرونا بود، اما در حال حاضر اوضاع در استان در شرایط تثبیت قرار دارد. به این منظور که افزایش بیماران در یک روند کاملا طبیعی است به طوری که در پیک این بیماری ظرف دو هفته آینده استان نسبت به سایر استان‌های مشابه از شرایط قابل قبول تری برخوردار خواهد بود.

وی اظهار کرد:این شرایط زمانی اتفاق افتاد که مردم، دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران و تصمیمات ستاد مقابله با این ویروس باهم همکاری کردند. اگر بتوان شرایط ثبات نسبت به این ویروس را ظرف دو الی هفته آینده در استان حفظ کرد می‌توان امیدوار بود پیش از همه گیر شدن شکست پیدا کند.

گفتنی است برای روز‌های آتی مجتمع ورزشی پنج مرداد در اراک را نقاهتگاه و محل قرنطینه بیماران مبتلا به کووید۱۹ قرار داده شده است تا آمادگی این استان برای مقابله با ویروس بیش از پیش باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.