معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای تامین و ستاد بحران استان در خصوص مقابله با ویروس کرونا، شامگاه یکشنبه وانت بار‌ها و کافه‌های سیار میدان گاز جمع‌آوری و به پارکینگ منتقل شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،لقمان حیدری گفت: با شیوع ویروس کرونا وتوصیه پزشکان عرضه قلیان ومواد خوارکی در معابر شهری بسیار خطرناک بوده و بار‌ها بر تعطیلی این مکان‌ها تاکید شد.

او افزود: یکی از مکان‌هایی که در سطح شهر اقدام به عرضه قلیان کرده و از لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی نداشتند، کافه‌های ثابت و سیار در میدان گاز سنندج است که در راستای مقابله با ویروس کرونا و همچنین اقدامات پیشگیرانه موضوع جمع‌آوری این وانت‌بار‌ها در مسیر میدان گاز در جلسه شورای تامین شهرستان و استان مطرح و مصوب شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج یادآور شد:بر این اساس شامگاه یکشنبه به تمام این دستفروشان در این مسیر تذکرات لازم مبنی بر جمع آوری و تخلیه مسیر میدان گاز توسط نیرو‌های اجراییات شهرداری منطقه یک و سه داده شد و با همکاری مراجع قضایی، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی ومرکز بهداشت تمام این وانت بار‌های ثابت وسیار در این مکان جمع‌آوری و به پارکنیگ منتقل شد.

او از تمام دستگاه‌هایی که در اجرای طرح جمع‌آوری دستفروشان این مسیر شهرداری را یاری کردند تقدیر کرد و افزود: برخی از دستفروشان در این مسیر دواطلبانه نسبت به جمع آوری وانت بار‌های خود اقدام کردند.

اکنون ۱۷۹ نمونه از افراد مشکوک به ابتلای به بیماری کرونا در استان گرفته شده است که ابتلای ۶۳ نفر در استان به ویروس کرونا قطعی و ۹۹ نفر هم منفی اعلام شده است.

افراد مبتلا در بیمارستان‌های ۹ شهرستان این استان بستری هستند که شامل ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر در بانه، هشت نفر در سنندج، ۶ نفر در قروه، ۲ نفر در کامیاران، ۲ نفر در بیجار، ۲ نفر در مریوان، ۲ نفر در دهگلان و یک نفر در دیواندره است.

کل مراجعین به بیمارستان‌های استان تا به امروز ۲۸۰ نفر هستند و تا کنون پنج بیمار کردستانی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند که از این تعداد چهار بیمار در سقز و یک بیمار مربوط به مریوان است.

تاکنون از بین افراد بستری شده چهار نفر در سنندج، ۹ نفر در سقز، چهار نفر در بیجار، سه نفر در دهگلان، ۲ نفر در سروآباد و یک نفر هم در مریوان از بیمارستان ترخیص شدند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.