برای جلوگیری از گسترش شیوع کرونا موزه‌ها و مراکز گردشگری استان مرکزی تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  محسن کریمی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: همزمان با شیوع کرونا در کشور و استان با دستور شورای تامین موزه‌های استان مرکزی تعطیل شدند و همچنان تعطیل هستند.

کریم افزود: مسلما در شرایط کنونی جهت جلوگیری از شیوع بیماری باید تمامی اماکن دارای تجمع جمعیتی از جمله موزه‌ها تعطیل باشند که این امر در استان مرکزی انجام شده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا اسفندماه بالغ بر ۲۴ هزار و ۵۰۰ بازدید از ۱۲ موزه‌ها استان مرکزی صورت گرفت، اضافه کرد: با تعطیلی موزه‌ها در دو هفته اخیر، کاهش هزار و ۵۰۰ نفری بازدید از موزه‌های استان مرکزی نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه باکاهش هزار و ۵۰۰ نفری تعداد بازدیدها، موزه‌ها با خسارت ۵۰ میلیون ریالی مواجه شده اند، بیان کرد: پذیرش بازدید کنندگان به صورت گروهی در حال حاضر در تمامی ۱۲ موزه استان مرکزی ممنوع است.

بسته بودن بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین

حجت الاسلام سید جواد رضوی سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در خمین گفت: بمنظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و اهمیت سلامت مردم زادگاه حضرت امام خمینی (ره) بیت تاریخی آن حضرت تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود و پذیرای بازدید کنندگان محترم نیست و بدیهی است به محض اعلام وضعیت عادی شدن شرایط این محدودیت برداشته میشود.

تعطیلی غار نخجیر

امیرحسین قجری مسئول روابط عمومی غار هفتاد میلیون ساله نخجیر گفت: نظر به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جهت حفظ سلامت گردشگران عزیز مجموعه نمونه گردشگری غار نخجیر استان مرکزی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود وتصمیمات آتی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.