آخرین وضعیت بیماری کرونا و اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،آخرین وضعیت بیماری کرونا و اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا آذربایجان شرقی بررسی شد.

پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی امروز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کمیته‌های ۹ گانه ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا گفت: باید حتماً مبادی ورودی شهرستان‌ها برای تردد محدود شود و کنترل‌ها نیز سخت‌تر باشد و تنها برای کار‌های ضروری مسافرت انجام شود.

پورمحمدی با بیان اینکه باید زمینه حضور افراد را در تجمعات کاهش دهیم افزود: تمام کانال‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران سعی دارند با القاء ترس و وحشت بین مردم بازار و مراکز تجاری را به تعطیلی بکشانند و این کار همانند آب به آسیاب دشمن ریختن است.

او همچنین در ارتباط زنده تصویری با فرمانداران استان، آن‌ها را به استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های مرجع برای مدیریت فضای روانی جامعه فراخواند و افزود: پیشگیری از شیوع کرونا، باید محور همه اقدامات استانی و شهرستانی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ضرورت تأمین نیازمندی‌های مردم در شرایط کنونی، استفاده از تمام ظرفیت‌های تولیدی استان در این زمینه ضروری خواند و گفت: پدیده کرونا، یک مشکل ملی است و نباید در استفاده از ظرفیت‌های تولیدی نگاه محلی داشته باشیم.

او همچنین نظارت جدی فرمانداران بر تولید و توزیع اقلام اساسی، کنترل مبادی ورودی استان، استفاده کامل از ظرفیت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و به صحنه آوردن تمام امکانات و تجهیزات دولتی و خصوصی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را مورد تأکید قرار داد.

او با اشاره به تلاش رسانه‌های معاند برای القای ناکارآمدی نظام در بحث مقابله با کرونا، گفت: با وجود این تلاش‌ها، رئیس سازمان بهداشت جهانی، مدیریت ایران را در این رابطه کم‌نظیر خوانده است و اطمینان داریم که با همراهی مردم و جدیت دستگاه‌های مسئول، این پدیده به زودی در کشور ریشه‌کن خواهد شد.

 راستگو معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اینکه این استان پذیرای مهمانان نوروزی نخواهد بود و هیچ‌یک از دستگاه‌های دولتی اجازه پذیرش مهمان ندارند، افزود: در عین حال اقدامات لازم برای فضاسازی شهر‌های استان برای تعطیلات نوروزی از سوی دستگاه‌های مسئول و شهرداری‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.