رئیس رژیم صهیونیستی: وضعیت کابینه جدید، یکشنبه آتی مشخص می‌شود

رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد یکشنبه آینده درباره تشکیل کابینه تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی روز یکشنبه آینده جلسه‌ای مشورتی با روسای احزاب تشکیل خواهد داد. در این جلسه قرار است هر یک از احزاب نام نخست‌وزیر پیشنهادی خود را اعلام کنند. پس از این جلسه در صورتی که اجماع بر روی یک نام صورت گرفته باشد، آنگاه نخست‌وزیر آینده معرفی خواهد شد. 

هر چند که هیچ یک از ائتلاف‌ها حتی پس از برگزاری سومین انتخابات نیز نتوانستند اکثریت کرسی‌های کنست را کسب کنند، اما شنیده‌ها از ائتلاف مضاعف آویگدور لیبرمن و بنی‌گانتز حکایت دارد. مسئله‌ای که اگر محقق شود آنگاه باید منتظر حذف نتانیاهو از قدرت و نخست وزیری بنی گانتز رئیس حزب آبی‌وسفید بود. 

حزب راست‌گرایان در رژیم صهیونیستی طی سومین انتخابات متوالی با کسب ۵۸ کرسی تنها ۳ رای برای تشکیل کابینه کم آورد. از سوی دیگر لیبرمن که اکنون رابطه خوبی با نتانیاهو ندارد، شروطی را در برابر گانتز قرار داده و اعلام کرده که اگر وی این موارد را بپذیرد حاضر است تا با حزب آبی‌وسفید ائتلاف کند و به نخست‌وزیری گانتز تن دهد.

از جمله شروط او وضعیت مستمری‌بگیران در اراضی اشغالی بوده است. حال باید دید که در جلسه مشورتی روز یکشنبه آتی، اجماع احزاب کدام فرد را در اراضی اشغالی به قدرت می‌رساند. گفتنی است، در صورت به نتیجه نرسیدن این جلسه کار به انتخابات چهارم خواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار