به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در جلسه کمیته اجتماعی مقابله با کرون اتاثیر چهرههای معروف را در ترویج پیامهای اجتماعی جامعه را بسیار موثر و کارآمد دانست وگفت : ویروس کرونا تنها یک موضوع پزشکی و درمانی نیست بلکه باید به آن از منظر اجتماعی نگاه کرد و در عین حال نیز اگر فرهنگسازی مناسبی از سوی شخصیتهای نامی و آشنای جامعه برای مبارزه با این بیماری مهیا شود بهتر میتوان با آن به مقابله برخواست.
بیدخام افزود : تمام چهرههای مشهور قزوینی در حوزههای مختلف (سلبریتیها و هنرمندان) باید برای مقابله با بیماری کرونا پای کار بیایند و از مخاطبان و هوادارانشان تقاضا کنند تا هنگام آغاز سال جدید در منازل خود بمانند.
بیدخام یادآور شد: چنین شخصیتهایی به طور معمول در شبکههای اجتماعی نیز دارای صفحات شخصی هستند و میتوانند با ضبط برنامههای یک دقیقهای ضمن بیان این هشتگ که من_در_خانه_میمانم، مخاطبان خود را به این عمل ضروری و بهداشتی دعوت کنند.
به گفته این مسوول، برخی از واحدهای صنفی که باز بودن آنها تا نوروز ۹۹ ضروری نیست، پیشنهاد میشود با نصب بنر و پلاکارد در محل کسب خود درباره این مساله اطلاع رسانی کنند و از شهروندان هم بخواهند که در خانه بمانند.
بیدخام به ظرفیت نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و افزود: برخی از نامزدهای انتخابات اخیر مجلس دارای هواداران بسیاری بودند که اگرچه نتوانستند آرای کافی را کسب کنند، اما هنوز مورد حمایت هواداران بوده و میتوانند برای ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت اقدام کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: با هدف ترویج اقدامات اجتماعی و فرهنگی، ۱۰ کارشناس در سامانه ۱۱۵ آماده پاسخگویی و راهنمایی به شهروندان هستند.
انتهای پیام/ک