مرکز نیکوکاری حضرت، ولی عصر (عج) اسفند آباد ابرکوه افتتاح شد

رئیس کمیته امداد بخش بهمن شهرستان ابرکوه گفت: هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری طی مراسمی مرکز نیکوکاری حضرت، ولی عصر (عج) روستای اسفند آباد واقع در بخش بهمن شهرستان ابرکوه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، کاظم چاکرالحسینی رئیس کمیته امداد بخش بهمن شهرستان ابرکوه بابیان اینکه سپردن کار مردم به خود مردم برای رفاه حال نیازمندان واقعی جامعه است، گفت: هم‌زمان با هفته احسان و نیکوکاری طی مراسمی مرکز نیکوکاری حضرت، ولی عصر (عج) روستای اسفند آباد واقع در بخش بهمن شهرستان ابرکوه افتتاح شد.

او در این مراسم که با حضور اعضاء هیئت عامل مرکز نیکوکاری برگزار شد، افزود: مرکز نیکوکاری واحدی مردمی است که دارای هیات عامل است و اعضای آن به‌ صورت افتخاری در محلات و روستا‌ها با تمرکز بر مساجد و با محوریت مسجد محله برای توسعه مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان با نظارت کمیته امداد فعالیت می‌کند.

چاکرالحسینی ادامه داد: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان، جذب خیران هر محله، پیوند نیاز‌های محرومان با توانمندی‌های خیران، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد عمومی و دسترسی خیران به گزارش ارائه خدمت، جمع‌آوری و توزیع کمک‌ها، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی و مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی از کارکرد‌های مراکز نیکوکاری است.

 رئیس کمیته امداد بخش بهمن شهرستان ابرکوه ادامه داد: کمک‌های اهدایی به مراکز به‌صورت نقدی و کالا و در بخش‌های مختلفی ازجمله طرح اکرام ایتام و محسنین، کمک‌هزینه سفر‌های زیارتی، اشتغال، اطعام، مسکن، درمان، زکات، کفاره، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی، نذر و قربانی، صدقات، آزادی زندانیان، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، پوشاک و البسه و کمک‌های موردی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.