رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته گفت: در حال حاضر کمبودی در بازار چوب نداریم مگر آنکه در ماه‌های آینده تقاضا زیاد شود.

اسماعیل الهیان رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار چوب و تخته اظهار کرد: هم اکنون کمبودی در بازار چوب نداریم مگر آنکه در ماه‌های آینده تقاضا زیاد شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با اشاره به اینکه این بازار در کساد است و رونقی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر کمبودی در بازار احساس نمی‌شود و امیدواریم با ریشه‌کن شدن کرونا این بازار رونق بگیرد.


بیشتر بخوانید: بازار چوب در رکود کامل است/ افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت چوب نسبت به سال گذشته 


الهیان در ادامه با اشاره به هیزم، آن را از دیگر مشکلات موجود در این صنف خواند و گفت: اگر کمبودی در این بخش صورت گیرد، مجبوریم از روسیه هیزم وارد کنیم.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته؛ هم اکنون ۶۰۰ واحد صنفی مجاز در تهران مشغول به فعالیت‌اند.

الهیان بیان کرد: استفاده از چوب از قدمت و تاریخ بسیار قابل توجهی برخوردار است و این موضوع در ارتباط با کشوری همچون ایران که به تمدن و تاریخی کهن شهره است، مصداق پیدا می‌کند.

 رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته ابراز امیدواری کرد که حمایت‌های همه جانبه از سوی دولت، متخصصان و سرمایه‌گذاران در آینده نزدیک صورت گیرد که دیگر نیازی به واردات نداشته باشیم.

الهیان گفت: ساخت مصنوعات چوبی آخرین مرحله کار در صنایع چوب است و پس از این مرحله، محصولات به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، به همین دلیل دارای ارزش افزوده بالایی است و اهمیت زیادی هم در بخش صادرات دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار