وزیر اسبق امور خارجه گفت: مرحوم شیخ الاسلام هرگز موضع فروشی نکرد و به دنبال بازاریابی سیاسی نبود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه در مراسم ترحیم حسین شیخ الاسلام که به صورت مجازی در سایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد، گفت: همه کسانی که حسین شیخ الاسلام را می‌شناسند، این شهادت را می‌دهند که او از مومنین بود و هر چقدر از خوبی‌های او بگوییم، از آن کم نمی‌شود.

او افزود: حسین شیخ الاسلام مرد اجماع سازی بود؛ همه کسانی که با او برخورد داشتند مجذوب او می‌شدند، حتی مخالفینش.

متکی ادامه داد: همیشه وقتی حسین شیخ الاسلام در جلسه‌ای حضور می‌یافت، آخرین نفری بود که پس از شنیدن نظرات صحبت می‌کرد، صبوری او در شنیدن سخنان و ولع او در فراگیری زبانزد بود.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان اظهار کرد: حسین شیخ الاسلام به لحاظ منطقه‌ای فکر کردن، اولین حاج قاسم منطقه بود؛ او به سیاست تهاجمی مقاومت که آن را بهترین دفاع در منطقه می‌دانست، باور داشت و تا آخرین لحظه از آن دست برنداشت، هیچگاه در مواضعی که در قبال رژیم صهیونیستی و فلسطین داشت، خللی به آن وارد نمی‌شد و در تمام محافل جهانی، مواضع خود را بیان می‌کرد.

او ادامه داد: شیخ الاسلام در زمینه اعتقادات خود بسیار ریسک پذیر بود. رفاقتش را با کسانی که در درون نظام بودند بهم نمی‌زد و همیشه با آنها دوست بود. هرگز موضع فروشی نکرد و هرگز به دنبال بازاریابی سیاسی نبود، او به آنچه می‌‌گفت باور داشت.

متکی در پایان گفت: امروز دیپلماسی و دیپلمات‌های ما بیش از هر زمان دیگری به مرام، منش، نگاه، استقامت و پایداری حسین شیخ الاسلام نیازمند هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
خدا رحمتش کنه
آخرین اخبار