نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: فرصت دادن به بدهکار برای پرداخت دیون یکی از مصادیق صدقه محسوب می‌شود و صاحبخانه‌ها و صاحبان مغازه‌ها بدانند درآمد مستأجران تحت تأثیر شرایط فعلی قرار گرفته و همه باید به هم رحم کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی اظهار داشت: شورای عالی تبلیغ همدان در تازه‌ترین مصوبه خود برگزاری هر گونه نماز جماعت در مساجد را به منظور حفظ سلامت جامعه تعطیل کرد.

وی تاکید کرد: مساجد در وقت نماز باز است ومردم می‌توانند نماز را فرادی اقامه کنند و این روند برگزار نشدن نماز جماعت در مساجد تا کاهش بیماران کرونایی در همدان ادامه دارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه از مردم انتظار داریم همکاری کنند و در خانه بمانند تا شرایط مساعد شو، افزود: در ایام عید نوروز نیز ممکن است همین شرایط وجود داشته باشد و برای حفظ سلامتی مردم سفر‌ها لغو و صله رحم کم‌رنگ‌تر شود.

وی تصریح کرد: بدون تردید در این شرایط درآمد کسبه‌ای که مستأجرند و برای شب عید برنامه‌ریزی کرده بودند به ویژه جوانان و آن‌هایی که اقلام را با چک، وام و قرض تهیه کردند؛ متأثر از شرایط امروز به شدت کاهش یافته است.

شعبانی خاطرنشان کرد: بر اساس این آیه قرآن شایسته است که همه صاحبان مغازه، بانک‎ها و طلبکاران به بدهکاران مهلتی بدهند چراکه وضعیت بازار مساعد نیست.

وی گفت: مهلت دادن به بدهکار یکی از مصادیق صدقه محسوب می‌شود و صاحبخانه‌ها و صاحب‌مغازه‌ها بدانند درآمد مستأجران تحت تأثیر شرایط فعلی قرار گرفته و همه باید به هم رحم کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار