متروی شیراز برای جلوگیری از شیوع کرونا از روز پنجشنبه ۲۲ اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در جلسه مشترک اعضای شورای شهر با شهردار و مدیران مجموعه شهرداری جهت حفظ سلامت شهروندان در برابر ویروس کرونا مقرر شد، متروی شیراز برای جلوگیری از شیوع کرونا از روز پنجشنبه ۲۲ اسفند تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

شهرداری اقدامات لازم را جهت تعطیلی پایانه‌های مسافربری ورودی شهر در راستای جلوگیری از شیوع بیماری و حفظ سلامتی شهروندان انجام دهد.

در موضوع اتوبوس‌های درون‌شهری با در نظر گرفتن امکان سریع انتقال بیماری از این طریق با رعایت شرایط مردم و زمان‌بندی نسبت به حداقل رساندن زمان استفاده از اتوبوس و آن هم در مدت زمان محدود اقدام شود.

شهردار شیراز اعلام کرد که تمامی اماکن عمومی در اختیار این دستگاه، اعم از سالن‌ها و فضا‌های عمومی فرهنگی، هنری و ورزشی، پارک‌ها و فضا‌های بازی را تعطیل کرده است. در موضوع تشییع و تدفین متوفیان در آرامستان‌ها و قبرستان‌های شهر، نهایت تلاش جهت به حداقل رساندن تعداد تشییع کنندگان به عمل آید.

شورا و شهرداری برای کاهش ارائه خدمات حضوری و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات بدون نیاز به حضور شهروندان اقدام کنند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار